Durdisss Merhaba, öncelikle kendinize yüklenmeyin. Her kadının memesinin süt tutma kapasitesi vardır o yüzden sağınca sizinki 10 cc çıkıyor olabilir. Bu çok normal bir durum. Mamayı bıraktırma döneminde bebeği emzirdikten sonra mama verdikten hemen sonra ( her emzirme sonrası) sağım yapmalısınız ki sürece memeleri alıştırın. Her sağım sonrası sütlerinizi biriktirin ( tarih ve saat koyun) 2-3 gün kendinizi hazırlayın sürece, (sağım yapıp biriktirin)
bebeğinizi de biberonla değil mamayı kaşıkla ve ya enjektör ile verin. Biberon ve emzik varsa tamamen kaldırın. Hazır oldugunuz gün her emzirme sonrasında kendi sütünüzü memenizdeyken verin ve verdiğiniz süt miktarı kadar mamayı azaltın. Mama miktarı her öğünde 10-20-30 cc gibi şekilde 2 haftada azaltmış olursunuz. Bundan sonraki süreçte memede daha çok kalmasını sağlamak emzirme kolyesi hazırlayabilir veya siyah-beyaz yumusak bir nesneyi sutyeninize bağlayabilirsiniz. Acıktıkça memenizi teklif edeceksiniz ve gak dese guk dese emzireceksiniz. Çok kolay değil ancak imkansız da değil. Ayrıca sadece anne sütü aldığı haftanın basında tartısını aldırın ve 1 hafta sonrasında da tarttırın ki kaç gram aldığını takip etmiş olursunuz. Sabaha karşı 4-5 saatlerinde prolaktin hormonu en aktif hali o saatte uykudayken bol bol emzirmeye çalışın, sonrasında da sağım yapabilirsiniz yine.