Yoğurt mayalama : misal 3lt çiğ süt yapacağız, kaliteli ya da evde maya olarak kullanacağın yoğurt varsa 3 yemek kaşığı oda sıcaklığında dursun.
Derin ve Çelik bir tencereye, tencere dibine tutmaması için küçük porselen bir tabak yerleştiribilirsin. Kaynat, fokur fokur olasıya kadar. Al tezgah üzerinde soğumaya bırak. Parmağını yakmayacak dereceye kadar soğut(10sn.) içinde tut parmağını, baktın soğumuş. Oda ısısında olan yoğurda o sütten ekle yoğurdu aç, boza kıvamına getir. Yavaşça tencereye ekle. Hafif karıştır ve üzerine kapağından evvel bir beyaz tülbentle ört sonra kapağını kapat ve sar ki üşümesin 6 saat beklet. 6 saat sonra aç açık havada biraz kapağı açık terini atsın, sonra dolabına koy, mis 🌸🌼🎈