ebilfe-19
Bizim süreci anlatayım 😇
Önce tuvalet iletişimi ile başladık. Sen büyüdün vs vs.
2 yaşına doğru lazımlık aldık. Lazımlığı tanıttık. Hiç hoşlanmadı. Üstüne oturmak bile istemedi. Öylece oyuncak gibi durdu. Üstüne gitmedim, zorlamadım. Bi süre sonra üstünde kıyafet varken oturdu. Bi süre sonra çıplak oturdu ama hiç Çişini yapmadı. İstemedi. Belli ki hazır değildi. Fizyolojik olarak, beden olarak hazır ama psikolojik olarak değil. Bi süre ara verdim. Ama mesela bak oğlum anne de klozete böyle oturuyor falan diye gösterdim. Normal bir durum olduğunu.ama araya 1 ay falan girdi. Sonra anne bende beyaza yapmak istiyorum dedi, klozete yani. Teo’nun kaka kitabı nı aldım. O da işe yaradı bu sırada. Önce klozetin suyuna bastı, suyun gidişini izledi. Çok hoşuna gitti. Sonra klozet oturağı aldım. Sohbet ede ede, anlata anlata. Bak teo nun da var vs diye diye oturdu klozete. İlk oturuşunda yaptı Çişini şükür. Peçete ile oynayarak, hadi yap da suya basalım diyerek iyice ısındı. Bi ara anne çişim geldi dedi oturttum Bi baktım kakasını yaptı. Böyle böyle tam 2 buçuk yaşında bitirdik bu işi 🥰
Ama Bu durum çocuktan çocuğa değişir. Kimisi 2 yaşında hazır olur, kimisi 3 buçuk yaşında. Önemli olan çocuğun ve hatta ebeveynin de hazır olması. İlk olarak iletişim kurun, anlatın tuvalet sürecini. Kitaplardan hoşlanıyorsa tuvalet eğitimi ile ilgili kitaplar alın mesela TEO un kaka kitabı.
En önemli nokta, sakın zorlamayın. Hazır olmadığını anladığınız an ara verin Bir iki ay. Sonra yine teklifte bulunun.
Ayrıca çoğunluk, bezi Bi kere çıkarınca Bi daha asla takmayın diyor. Ben öyle yapamadım açıkçası, tak çıkar tak çıkar yaktım malesef sürekli. Neyse ki benim oğlumda ters tepmedi olumsuz sonuçlar doğurmadı. Dedim ya her şey çocuktan çocuğa değişiyor 🥰