bambammom kırmızı biberleri fazlaca alıp buharda pişirdim, kabuklarını soydum. Blenderdan geçirip 1 yemeklik ayırdım,soğuyunca buzluğa kaldırdım. Tarhana yaparken tereyağ ve kırmızı biber püresini birlikte hafif soteliyorum, biraz suda koyuyorum kızartma gibi olmasın diye. Sonra sulandırılmış tarhanayı koyup bolca karıstırarak suyunu da ayarlayarak pişiriyorum. Yedirirken nane koyuyordum. Bazen kuzu kıymalı yapıyordum. Çok besleyici oluyor.