Deletedmom310 Yoğurt için günlük pastörize sütü 5-10 dakika civarı kaynatıyorum kaynatmadan ısıtarak yapanda çok var. Minik yiyebileceği kavanozlara bölüyorum genelde 1 Lt den yapıyorum 1 hafta yemiş oluyor. 1 lt ye yaklaşık dolu dolu 1 ymk kaşığı silme 1.5ymk kaşığı gibi yoğurt kullanıyorum. Bir kapta oda sıcaklığına gelen yoğurduma ılınan sütten çok az ekleyip birbirine geçiriyorum açtığınız yoğurdun kıvamı da açılmış yoğurt gibi olsun çok sulu olmasın. Sütünüzün derecesi de yaklaşık 45 civarı olacak serçe parmağınızı batırdığınızda 7-8 saniye yanmadan durabilecek sonra az ısırıyor gibi olacak o zaman mayalanmaya hazır demektir. Ayrı kapta az sütle karıştırılan yoğurdu kavanozlara bölüştürüyorum 2-3 tur karıştırıp yerinden hiç oynatmadan üstlerine önce kağıt havlu sonra bir kaç bez örtüp 5-6 saat civarı bekletiyorum havalar çok sıcak şu sıralar 4.5-5 saati geçmiyorum. Direk yine oynatmadan bekleyen yoğurtları ağzı açık dolaba kaldırıyorum hazır yoğurt gibi oluyor ilk başlarda beceremezsin bende yapa yapa öğreniliyor genelde 12 saat sonra falan yedirmeye başlıyorum.
Lor içinde kaynamaya başlayan süte bir yemek kaşığı civarı limon ekliyorum zaten kaynadıkça kesiliyor öyle bir kabın üstüne kevgir ve kevgirin üstüne tülbent atıyorum o tülbentle loru süzüyorum az ılınınca dolaba kaldırıp dolapta saatlerce süzülmesini bekliyorum. Lorun altında çıkan su peynir altı suyu zaten küp şeklinde buzluk kapları var onlara atıp buzluğunda uzunca süre kullanabilirsin.