4 ay 20 günlük bir kız çocuğu annesiyim. Çocuğuma sadece anne sütü veriyorum. Ve bu cümleyi kurabilmek bile hayaldi benim için. Çok pes etme noktasına geldim. Neden mi? Göğüs uçlarımdaki derin kalın yarıklarıdan dolayı. Normalde çizik çizik olur zamanla kapanır her normal kadında olduğu gibi. Ama benim yaralarım kapanmadığı gibi daha da çiçek gibi açılıyordu. Kalın kalın yarıklar vardı. Göğüs uçlarım emzirdikçe çıkıyor ama bildiğiniz ciğer gibi kırmızı ve sürekli kanayan uçlardı bunlar. Bu yazıyı benim gibi acı çeken kanamalar yaşayan yakalarını ısırarak ağlayarak evladını emzirmeye çalışan yeni annelerimiz için yazmaya karar verdim.İnşallah bir faydası olur.
Bu konuda burada başlık açıp yardım istemiştim. Bir arkadaşımız tahin yağını önerdi. Üç kez felan tahin aldık ama yağı çabuk tükeniyordu. Cildim çok kuru olduğundan hemen emiyordu. (Keza bu yara olayının benim gibi kuru ciltlerde daha çok görüldüğünü düşünüyorum. )Bunun üzerine eşim doğal susam yağı buldu aldı. Hepimizin bildiği lansinoh krem, susam yağı ve pamuk ile üç ay sabırla çocuğuma sadece anne sütü verebilmek için çırpındım. Ve verdim de çok şükür. 🤲🏻İnanın yerimde başkası olsa bırakırdı. Sürekli ağlıyordum banyo yapamıyordum. Bir şey değse çığlık çığlığa ağlıyordum.
Geleyim bunları nasıl uyguladığıma:
Her emzirmeden önce lansinoh kremi usulca sürdüm. Üstüne ince tabaka halinde kapalı bir kasede bittikçe ilave ettiğim susam yağından sürdüm. Göğüs ucunu tam bebeğimin ağzına sığdırarak emzirdim. Ben de kenarlardan hafifçe derimi ittim ki çektikçe çok acımasın. Emzirme bitikten sonra orayı iki dk kadar kuruttum havalandırdım. Sonra tekrar lansinoh sürdüm. Üzerine susam yağına batırıp çıkardığım hafifçe süzdüğüm pamuğu dayadım. Pamuğun üzerine de kıyafetime yağ çok geçmesin diye makyaj temizleme pamuğu (hani şu halka halka olan pamuklardan) dayadım. Emzirme sütyenimi yavaşça kapadım. Tekrar emzirme vakti gelince ılık suda göğüs ucuma hafif hafif su dökerek pamuğu düşürdüm. (Birden düşünce ağrıdığından alttan ıslandıkça ağırlaşan pamuğu tutuyordum.) Tekrar krem hafif yağ emzirdim. Bir sağ bir sol şeklinde emzirdiğimden göğüs uçlarım biraz dinleyebiliyordu. Eğer bunu yapmazsam hemen kuruyor kanıyordu. Bebeğimin süt emdiğini zannedip ilk etapta kan emdiğini görüp kan kustuğunu gördüğüm iki üç anım bile oldu maalesef. Bulduğum bu yöntemle daha rahat ettim. Bu arada bebeğimin tahine hafif alerjisi olduğunu farkettim.Yanakları kızarıyordu. Ama yapacak başka bir şeyim yoktu. Bu şekilde sabırla üç ayı devirdim şükürler olsun. Pandemiden ötürü dışarı çıkamıyorduk ama zaten olmasa bile dışarı çıkamazdım. 3 ay evde kaldım. Zaten hamileliğimde sıkıntılı geçtiğinden doktoramı dondurdum ve evdeydim hep. Hastane ve aşı dışında dışarı çıkmadım. Bunaldım ama pes etmedim. Şimdi şükürler olsun 1 ay 20 gündür hiç bir şey kullanmadan direk göğsümü açıp kapayarak emziriyorum. Bir en ufak ağrı sızı yok. ☺️☺️Hatta 3 haftadır geceleri yatarak emziriyorum ve yorulmuyorum. Mutluluğumu emzirmenin verdiği rahatlığı tadını anlatamam. Ayrıca beden olarak çok zayıf olmama rağmen göğüsleri büyük bir insanım. İlk zamanlar kocaman oldu taş gibilerdi. Allahım ben nasıl yaşayacağım diyordum, göğüslerimin ağırlığından uzanamıyordum çünkü nefes alamıyordum. Zamanla yumuşadı küçüldü. Sanki süt yok gibi dersin ama Maşallah baya sütüm de var. Terbiye oldu göğüslerim. Emziren göğüs emzirmeyi bırakınca küçülürmüş İnşallah benim de öyle olur. Sorunuz olursa elimden geldiğince cevaplarım. Bu arada emzirmeyen annelerimiz var ise üzülmesinler. Ellerinden geleni yaptıklarına eminim. İlk çocuğum şuan 5.5 yaşında. Ve çok iştahsızdı her zaman. Bebekken de iştahsızdı. Ne yapsam etsem emziremedim. Sık emmediğinden sütüm azaldı. Mama desteği yaptım.8 ay yarı mama yarı süt şeklinde çabaladım. Üzülmeyin Maşşallah sağlıklı o çocuğum da bir sıkıntımız yok. Tabi ki anne sütü daha iyi daha kolay daha masrafsız ama mama da korkunç bir şey değil. Hiç üzmeyin kendinizi suçlu da hissetmeyin. 🙂