Sevgilimmm merhaba, sütü kaynatıyorum.
Kaynadıktan sonra kavanozlara bölüyorum, sadece mayaya yer kalacak şekilde iyice dolduruyorum.
Küçük parmağımı içinde 6 7 sn dayanabileceğim ısıya gelince de mayalıyorum.
İsterseniz kaynadıktan sonra sütü tencerede soğutabilirsiniz. Eğer çok soğursa altını açıp yine mayalama ısısına getirebilirsiniz.
Maya için sütümden bir kase alıp 4 5 kaşık yoğurt ile birleştirip iyice karıştırıyorum. Maya bu 😊
Tüm işlemler bitince fırın tepsisine kavanozları dizip kapaklarını yarım kapatıyorum ve fırına sürüyorum. Fırını hiç çalıştırmıyorum. 6 saat orada kalıyor hiç hareket ettirmeden.
6 saat sonra zaten anlaşılıyor tutup tutmadığı. Çıkarıp buzdolabına koyuyorum ve kapaklarını açıyorum. 24 saat sonra da afiyetle yiyoruz😊
Sütü ve mayayı mayalayacağınız kaba boşluk nerdeyse kalmayacak şekilde koyunca taş gibi oluyor. Kolay gelsin.