Kubra__41 Böyle postlar gördükçe çok üzülüyorum. Hem anne hem de bebek için. Güzel anne bir bebek emiyor diye 62-48 kg düşmenin altında başka şeyler yatıyor olabilir. Bu sebepten bebeğini memeden kesmeyi düşünmemelisin. Yorulmuş olmaan çok çok normal, haklısın elbet. Ama aması var. Anne sütü için en alt limit 24 aydır ve üst limit yoktur. Zaten uzun yaşlara kadar emen çocuk nadirdir. Gece emmeleri de çok değerlidir ve sanılanın aksine gece emmeleri en son bıraktırılması gerekendir. Güvenilir bir hastaneye gidip tam kan sayımı, tiroit fonksiyon testleri b12 demir demir bağlama kapasitesi d vitamini kalsiyum gibi değerlerinize baktırın. Günlük d vitamini ve multivitamin kullanın, iyi ama sağlıklı beslenin ( protein sebze meyve gibi) ve lütfen ne olursa olaun oral dönemini sabır taşı gibi en güvendiği yeri acılaştırarak bıraktırmayın. Bebekler kendileri bu ilişkiyi bitirebilecek varlıklar ve zamanı geldiğinde bırakacaklar. 18-24 ay süreci yenidoğan gibi emme süreci daha düşkünleşirse yadırgamayın. Mesela emmeyi siz teklif edin o istemeden, mutlaka kendini daha iyi hissedecektir. Gündüz emmelerinin arasını açmak için şişme havuz oyunları, park veya bahçeye çıkartma, evde yastıklarla tırmanma parkuru gibi hareketli oyunlar oynatabilirsiniz ( bu oyunlar sırasında meyve yogurt öğütülmüş kuruyemiş gibi kolay hazırlanan lezzetli gıdaların hazır olması önemli teklif edin ama yemezse ısrar etmeyin) Böylece her istediğinde emeceğini bilirse daha güzel bir emme ilişkiniz olacaktır. Lütfen beni yanlış anlamayın, bildiklerimi paylaşmak istedim.