Snurdemir biraz uzun olucak yazım ama :) bu ayakta uyuma ve bırakınca uyanma felaket uykusu olarak geçiyo uzmanlar tarafından. Cocuklarda uyku geçişleri var. Derin uykudan hafife hafiften derine diye geçişleri var ve bu geçişi 45 dakikada tamamlıyolar o yüzdende sallanarak uyuyan cocuklar geçişi yaparken destek istiyolar. Öncelikle bu geçişi öğretmen lazım. Şöyle ki mesela uyuttun daldı bırak hemen 5 dakika üzerinde uyur uyanırsa tekrar al ve salla. Yarım saat en fazla uyursa uyur uyumazsa al. Alırkende önce odadan cık 2 dakika sonra gel günaydın diyerek al ki uyumadıgında bıraktıgını görmesin alışkanlıga dönmesin. Önce amaç cocuga o geçişleri öğretmek uzun uyutmak değil. Sonra bu geçişleri yapmaya başlicak uzun uzun uyumaya geçicek 🥰 bi süre sonra ayagında salla ve dur sallama. Kıpraşmaya başladıgında hafiften gene salla baktın gene uyudu dur. Bi süre sonra bırakmaya başlicaksın. Biraz zmaan alıcak ama sonucu güzel olucak. Dediğim gibi benim kızımda böyleydi saatlerce beklerdim beşiğine koyamazdım uykusunu alamayınca sürekli mız mızdı bütün gün nerdeyse onu uyutmaya calısmakla geçiyodu. Şimdi 8.5 aylıgız yattıgında en az 1.5 saat uyur ve gene sallayarak uyutuyorum ama alıştı artık 😊