Geçen hafta bir kitaba başladım (Bebeğinize Fransız Kalın) meğer okumak için biraz geç kaldığım bir kitapmış (çünkü kızım 17 aylık)
Bakıldığında Fransız ebeveynliğini anlatan bir kitap tabi ki her şeyi benim kafama uydu dersem yalan olur fakat özellikle iki kısmı aşırı işime yaradı.
Birincisi “bekle” komutu bebeğiniz bir şey istediğinde veremeyecek durumdaysanız öfke krizi geçirmesini yüzde 90 engelliyor. Ve sadece yaptığınız şey “bekle kızım” “bekler misin yavrum” demek. Evet bu kadar basit ve bizde işe yaradı ve yarıyor.
İkincisi ise gece uyandığında hemen yanına koşmamak en fazla 5dk bekleyip öyle yanına gitmek. Bu bana ilk okuduğumda çok acımasız gelmişti çünkü kızım gece uyandığında gerçekten emiyordu ve 1 kere uyandığı için gece emmesini kesmeye içim elvermiyordu.
Ama “bekle” beni gün içinde o kadar rahatlattı buna da bir şans vermek istedim. Ben direk 5dk ile başlamadım.
İlk bir kaç gece içimden 10a kadar saydım🤭 sonra 1 dk 2dk derken 5dkyı görmeden gece uyanmalar kesildi.
Belki denemek isteyen güzel anneler vardır diye paylaşmak istedim. Sevgiler, iyi bayramlar 🤗