Deletedmom5447 Evet bebeğe geçer. Size son okuduğum bir bilimsel makaleden bir bilgi paylaşayım. Sigara içen kişinin teni bebeğim tenine değdiğinde dahi bebeğin kanında eser miktarda nikotine rastlanır. Misal bebekten kan alan hemşire sigara içmişse ve eldiven kullanmamışsa kanında nikotine rastlanır. Sütünüz vasıtasıyla da bebeğinize geçer. Şu kadar süre sonra etkisi geçer diye bir şey yok çünkü sütü yapam kanımızdır içtiğiniz sigara kanınızdan senelerce bile temizlenmiyor. Ayrıyetten yapılan araştırmalarda bir de bebeklerde koşulsuz bağlanma olduğu için anne ne kokarsa bebeğin sevdiğinden bahsediliyor. Yani siz sigara koktuğunuzda da bebek sevecektir ve ileride sigara kullanma olasılığı artacaktır. Sigara içen annelerin bebeklerinde ani bebek ölüm sendromu daha çok gerçekleşmektedir. Bu kadar çok şeyi nereden biliyorum? Hamilelikten 1 yıl önce sigarayı bırakmama rağmen lohusa iken deli gibi sigara aradım sonra yapılan bilimsel çalışmaları okuyunca gözümden sakındığım kızıma bunu yapamayacağıma karar verdim. Şimdi belki size “ben içtim bir şey olmadı” diyenler olacaktır, ama bebeklerimize verdiğimiz zarar belki 1 belki 10 yıl sonra ortaya çıkar hiç belli olmaz.