Blackcloud Kızlar bebeğime ilk defa yoğurt mayalayacağım, ek gıdaya yeni geçtik. Siz bebeğinize nasıl yoğurt mayalıyorsunuz, var mı tarifi olan? Bu arada bebeğim 6 ay 10 günlük.
Mom9 Blackcloud sütü 15dk kaynatıyorum çiğ sütü tabi, sonra kavanozlara pay ediyorum ılımaya bırakıyorum. Parmağınızı soktuğunuzda 7sn kadar dayanabiliyorsanız mayaya hazır demektir. 1lt kavonozlara 1.5 tatlı kaşığı maya koyuyorum. Peçete koyup ağızlarına hava sıcak olduğu için tek kat pikeye sarıp 5-6 saat bekletiyorum dışarıda. Sonra dolaba atıyorum. Bir günde orda bekliyo
Emin_e Blackcloud gunluk pastorize sutu mayalama sicakligina getirip mayaliyorum pastorize olunca icim daba rahat etti
Sumeyyelan Blackcloud sürçünüz var her hafta 3 kilo süt alırım 10-15 dk kaynatıp içine küçük bir kasem var onunla maya koyarım içine tabi biraz ılıdımı koyuyorum sonra ağzını kapatıp 2 büyük bezle heryerini iyice sarıp mayalanmaya bırakıyorum sonra hop dolaba dılarda 5 saat falan bekliyor dolaptaysa ertesi gün açıp yiyoruz
dmrbs Blackcloud ben her gün mayalamıyorum bizimle 1 haftaYa yakın yiyor aynı yoğurdu kızım 3 kilo olarak mayalıyorum hep. Kilo başı 1 yemek kaşığı yoğurt kullanıyorum . Sütü süzüp kaynatıyorum kaynadıktan sonra altını en kısığa getirip 10 dk daha kaynatıyorum. Ilımaya bırakıyorum. Serçe parmağını süte sokunca 10 a kadar dayanabiliyorsan sıcaklık kafidir. (7-8. Sn yde biraz yakıyor) daha sonra 3 kaşık yoğurdumu bi kaseye koyuyorum üzerine sütten ekleyip ılıtıyorum yoğurdu ki süt birden şoklanmasın . Ilıtınca süte döküyorum yoğurt karışımına ve kışın kalorifer yanına yazında en sıcak odaya koyuyorum bi örtüyle iyice sarıyorum. 5 saat sonra yoğurdum taş gibi hazır oluyor. Birde mayasını ekledikten sonra tencereni sallamamaya dikkat et. Bu arada ben kaynattığım tencerede mayalıyorum. Kavanozlara aktarınca yani sütün yerini değişince yoğurdum sulu oluyor kap değişmemeye dikkat ediyorum
dmrbs Blackcloud birde biz 5 kiloluk süt alıyoruz 3 kilosunu dediğim gibi mayalıyorum kalan 2 kiloyuda kaynatıp kestirip kızıma peynir yapıyorum kalan peynir altı suyunuda buzlukta saklıyorum kızıma çorba yapacağım zaman onlara katıyorum çok şifalı
dmrbs Şunu söylemeyi unutmuşum mayalandıktan sonra buzdolabına koyuyorum yarınsı gün açıp yiyoruz . O gün hiç ellemiyorum
Emin_e Blackcloud ben normalde kendime de yogurt mayaladigim icin kendi mayamdan kullandim ilkini sonra kalan yogurtla devam ettim. Ama yogurt mayasi satiliyor bildigim kadariyla veya etrafınızda yapan birinden alabilirsiniz bir iki kasik 3 litreye yeter
Gdogru Blackcloud mayaladım mayaladım tutmuyor beceremedim en sonunda pes ettim Activia veriyorum. Doktorum onu da verebilirsin demişti.
Umutkusu Arkadaşlar benim mayaladığım yoğurt ekşi oluyor 1 şişe cam süt AOÇ alıyorum ona ne kadar yoğurt koymalıyım maya için 1 1 buçuk litreye. Neden ekşi oluyor ki
Umutkusu Emin_e ondan olabilir mi? Sıcağa karşı ben çok dayanıklıyım serçe parmağımı değdirip mayaloyorum