Happyy_baby neredeyse aklı başında tüm diyet yöntemlerini biliyorum ama doğum sonrası ( hamileliğim cok stresli ve sıkıntılı geçmişti) da aşırı mutsuzdum. Hızlı ve zahmetsiz şeylerle yemekten verdiğim kiloları da aldım. Yani size söylediklerim uyarsa ve yapabilirseniz ve kilo vermenizi engel olan bir hastalıgınız yoksa verirsiniz. Ancak kabul edelim hızlı kilo vermek hedef değil, yavas ama uzun vadede korunaklı kilo vermeye çalışmalısınız. 1) Eğer doktora gitme şansınız varsa tam kan sayımı, insülin direnci, diyabet, tiroit fonk., kolostrol gibi tahliller yapılmalı. 2) 2 haftada bir yag-kas-su kütleniz ölçülmeli.
Eğer bunlar mümkün değilse 1) Kilonuz 80 ve daha fazlaysa günde 3-4 lt su içilmeli. 2) Haftanın 3-4 günü 45dk tempolu yürüyüş yapılmalı. 3) Yürüyüş yapılmayan günler bölgesel hareketler ile bir kas grubu çalıştırılmalı misal kol, bacak, basen, iç bacak, gibi
Beslenme tüyoları tatlı isteğine karsı su tüketmeli, aksam 6 en geç 7’den sonra hiçbir şey yememek ( eğer canınız çekerse salatalık veya 1-2 adet kuru kayısı ) tatlı isteği yaşıyorsanız rooibos çayı. Haftada 1 kere 1 adet bitter %70 ve üzeri 1 minik kare izin var.
Diyete motivasyon amaçlı Nilay keçecinin kabak detoksu ile başlayabilirsiniz, emzirirken yapılabiliyor, ben 3 gün yaptım ve 3 civarı kg verdim elbet hepsi ödem değil ama hepsi yağ da değil sadece şişkinlik azalıyor ve motive ediyor. Diyelim 3 gün onu yaptınız. ( kahvaltı: 2 adet haşlama yumurta, 1 dilim peynir, yeşillik, 2 adet ceviz öğlen yağsız rende 2 kabak sotesi 2 yemek k. yogurt,2 ceviz, istege baglı dereotu ve pul biber, aksam aynı, ana öğünler arasında 1’er adet aşırı şekerli olmayan meyve var. elma- armut anjelik erik veya küçük muzlar olabilir) Sonra esas diyet ; bunu siz belirleyin mesela ekmek seviyorsanız sabah kahvaltıda 1 dilim ekmek yiyin ama gün içinde baska yemeyin ve her gün değil de haftanın 2-3 günü max. yiyin. Ve eğer damak tadınıza uyarsa mercimekten, karabuğday( aslında bugday değil adı bugday) unundan ekmekler daha diyete uygun unsuz oldugu için. Neyse standart kahvaltı da yumurtanız olsun, peynir zeytin domates salatalık yeşillik , yanına yeşil çay. Kahvaltı sonrası eğer ben sık acıkırım derseniz ara öğün 10 çiğ badem ve 1 çay bardağı süt/kefir/ayran. eğer sık acıkmıyorsanız ve diyabet vs. yoksa ara öğün yapmayın. Eğer yemeklere saldıran bünyeniz varsa öutlaka ara öğün yapın. Öğlen yine size kalmış salata (1 kase 1 tatlı kasıgı zeytinyaglı bol yeşillikli, yogurt (3 yk.), 6 yemek kasıgı susuz sebze yemeği,) aksam 1 avuc içi protein ve yeşillikli salata. ( öğlen yemeğiniz etli veya protein kaynağı varsa aksama sebze ve yeşillik ve yogurt olmalı)
et ürünleriyle yogurt beraber tüketilmemeli.
meyve yemek istiyorsanız öğlen ile aksam arası ikindi de 1 porsiyon meyve yiyebilirsiniz. Regl krizlerinde muz dilimlerine kakao serpip buzluga koyabilirsiniz. güzel oluyor. Eğer kahvaltılardan sıkılırsanız ara ara yulaflı meyveli tarcınlı kahvaltılar deneyebilirsiniz. Aşırı nişastalı aşırı şekerli sebzeleri diyetinizde belirli bir kiloyu verince koyun mesela. Baklagilleri de aynı şekilde yiyin ama ilk 1-2 ay ağırlık sebzelerde ve yeşilliklerde olsun. Protein dengeniz de kas kütlenizi korumak için önemli. Kas kaybetmeyin. Yo-yo gibi geri alınan kilolardan olmaması için iştahınızı kontrol altında tutmaya çalısın. Mesela kaçamak yapmak istediğinizde tek bir öğünde ve mümkünse sabah veya öğlen öğününde yapın ve bütün haftaya yaymayın onun yerine kaçamak öğünü nün sonraki günü daha sebze ve yeşillikli beslenin, daha bol su için. Suyunuzun en az 1 lt sini aromalar ile detoks suyuna çevirin nane limon dalatalık yeşil elma gibi. Umarım yardımcı olmuşumdur.