Kizlar normal sartlarda kimseyle karsilastirmam bebeğimi ama genele de bi bakarim yani. Cevremde bebegimle ayni ayda doğmuş 3 4 bebek var, arkadaslarimin bebekleri. Hepsi en az 3 4 kelime konuşabiliyor. Baba dede mama anne falan diyolar. Ama benim bebegim sadece dede diyebiliyor baska hic bi kelimesi yok. Gelisimine bakiyorum mesela, erken yurumeye cikti, erken emekledi, kilosuda normal, boyuda normal, 6.ayından beri zeka kartlariyla kelimeleri ogretmeye çalışırım, renkler hayvanlar, sarkilar soylerim, tekelemeler soylerim. Herseyi anliyo, dinliyor ama yok konuşmuyor. Baba diye heceliyorum uzun uzun dudaklarima bakip yine dede diyor. Telaslanmali miyim sizce? Yani 13 14 aylik bebekleriniz kac kelime konuşabiliyor?