Aybarsefeee yüksek ateş ve ishal yapan bir virüs. Ölüm oranı düşük olsada, aşı olmayan bebekler çok zor ve ağır atlatıyorlar. Aşırı su kaybı yaşanıyor. Yaklaşık 1 hafta yoğun bakımda serum tedavisi ile iyileşiyorlar. Aşı olmuş bebeğin de virüsü kapma ihtimali var ama daha atlatılabilir seviyede.
cilekreceli yaptırılmalı, özel Aşı, devlet karşılamıyor. 2 farklı firma var aşıyı üreten. 1i 2 diğeri 3 doz olarak uygulanıyor. Biz rotarix yaptırdık tek doz fiyatı 311 TL ve 2 doz olarak uygulanıyor.