NurR 7 yaşa kadar dönem dönem var bunlar. İlki 6-10 ay arası oturma/emekleme zamanı oluyor. Sonraki 18-24 ay arası başlıyor 2 yaş sendromu da denir. Ne tam konuşur ne duygularını anlatabilir ne anlam verebilir.Ondan yani.
Mesela yürüyen bebeğiniz, 10 basamak merdiveni tek başına inip çıkabileceğini düşünür.Ancak düşüp yuvarlanıp zarar görebileceğini düşünemez.Biz elinden tutmak istersek, buna sinirlenir.Tutmasak düşse gene sinirlenir. Ve “sinirlenme” duygusunu bilmediği tecrübe etmediğinden “sinirlendim” diyemez.Bu sefer ifade edemediğinden gene sinirlenir,kızar,ağlar,inatlaşabilir.
Bugünde 21 aylık oğlum gri ayakkabılarını giyemedi diye tepindi kızdı.Ayakları büyümüş ☺️ Neden büyümüş? Siyahları mavileri oluyorsa gri de olmalı çünkü hepsi ayakkabı ona göre.Biraz bu mantıkta bebişler bu dönemde 😊 Her şey olabilmeli ve kendisi yapabilmeli.
Bu zor dönemler de geçicek, başka dönemler gelecek.Sakin olup kabullenin,sarılın gözlerine bakın onu anladığınızı söyleyin.Ben sarılmakta veya sakince yanında oturmakta çözüm buldum büyük ölçüde.Hem düşünürsek bunun ilkokulda okuma yazma öğrenmesinden lise üni sınavına evlenmesine kadar evladın her türlü zor dönemi var 🌺