Sunasenel doğum sonrasında sütüm gelmedi ilk gün hastanede mama vermek zorunda kaldık. 2.gün sağarak getirdim sütümü. Ona rağmen emzirmenin yanında hemşirelerin tavsiyesiyle mama takviyesi de verdik günde 1-2 kez hem de en yapılmaması gereken şekilde: biberonla. 1 ay böyle devam etti ve ay sonunda 500 gr aldığı ve doktorumuz bunu az bulduğu için mamayı arttırmamızı söyledi ve öyle yaptık. 2 hafta kadar da böyle gitti. Bu arada ben emzirmeyle ilgili araştırma halindeydim sürekli sütümü nasıl arttırırım mamayı nasıl bırakırım diye. Denemediğim süt arttırıcı çay, damla, yiyecek, içecek vs kalmadı. Sonra internetten tomrisin emzirme notlarına denk geldim ve bu benim dönüm noktam oldu. Sütü arttıran en temel şeyin yeme içme değil daha sık emzirmek, memeleri sürekli boşaltıp daha fazla süt üretimi için tetiklemek olduğunu gördüm. Artık her saat başı hatta yarım saatte bir bazen de memeden hiç ayırmadan emzirdim emzirdim… Mamayı bıraktım sadece emzirdim. Ve sütüm artık bebeğimi doyuracak kadar artmıştı. Bu arada doğumdan sonra bel fıtığı oldum yarı felçli gibi yerimden kalkamayacak hale geldim annem yanımda yardımcımdı bırakın bebek bakmayı eğilip çorabımı bile giyemeyecek haldeydim. Emzirmek bile işkenceydi bana artık belim kopuyordu ağrıdan ama buna rağmen durmadan emzirdim. Ve karşılığını da gördüm bebeğimin sonraki aylarda kilo alımı çok artmıştı sadece emzirerek. Mamaya hiç ihtiyacımız yokmuş meğer. Anne sütü dururken niye gereksiz mamayla besleyelim ki yavrularımızı?
Siz beni çok yanlış anlamışsınız benim derdim burnu havada ben mama vermiyorum diyerek ahkam kesmek değil. Ben bu zorlukları yaşadım ve biliyorum emzirme konusunda yeni annelerin ne sıkıntılar çektiğini ne kadar çaresiz hissettiklerini anlayabiliyorum. Kendi tecrübelerimi, araştırarak edindiğim bilgileri aktarmaya çalışıyorum kimse aynı hatalara düşmesin diye. Profilimde yazdığım geçmiş postlara bakarsanız uygulamayı sırf bu amaçla kullandığımı görebilirsiniz 🙂