AYLININANNESI2020 5 kere mastit yaşadım. Çözümü sütü azaltmak değildir. Sütün az da olsa mastitin gerçek tedavisinş yapmazsan gene olursun.
Çözümü sıcak soğuk kompres. O az yeterli değil dediğin elle sağımı düzenli her saat başı yapmak. Her saat başı diyorum çünkü bebeğin küçük.
Ve bebeğini futbol tutuşuyla emziriceksin.
Emzirmeyip, mama veriyorsunuz.Mama ile doyuyor.Ama memeler çalışıyor sütü üretiyor.Süt geliyor da geliyor.Bebek emmezse noluyor?
Senin süt kanalların tıkanıyor.
Merhaba mastit 👋
Aynılarını yaşadım, sonra bi de cerrahi operasyon oldum.
O raddeye gelmeden emzirin gak guk,masajlar yapın.Henüz sütünü terbiyelenmediği için ilk zamanlar öyle oluyor.
-bir kovaya kaynar su doldurun.Teniniz değmeden yani kendinizi yakmayın, buruna buhur yapar gibi eğilin suyun buharına doğru.Yer çekimi etkisiyle süt kanalları genişler. Sonra elle sağım yapın.
-mümkün oldukça düzenli ama 2dk ama 5dk, duşa girin. Sıcak suyun altında geniş uçlu bir tarak ile meme kubundan uca doğru tarakla tarama hareketi yapın.
-Şişmiş beze yerleri varsa sert şekilde, saat yönünde baş parmakla masaj yapın. Beze üstteyse alttan 4 parmakla memeyi destekleyin. Beze alttaysa tam ters şekilde yapın.
-Normal beslenmenize devam edin.Sütü küstürmeye gerek yok.
-Şuan saçınızın düğümlü olduğunu düşünün.Sizin ihtiyacınız güzel saçlarınızı, Doğru bir tarak ve şampuanla yöntemle açmak.Saçı kazıtmak değil.Sütü de böyle düşünün.
Çok geçmiş olsun.Doktorlarım ve emzirme danışmanımdan aklımda kalanları olabildiğince yazmaya çalıştım.
Eğer ben bunları yapmasaydım, 21 ay emziremezdim. Biliyorum çok canınız yanıyor,ve inanın geçicek.