Biz güne ane sütüyle başlıyoruz kahvaltı olarak 4 farklı tarifim var kendimce maksat çocuk hergun aynı şeyleri yemekten bıkmasın 😇 menüler şöyle:
1-Klasik menemen: 1 adet arpacık soğan,minik yeşil biber ve domates rendesini zeytinyağında kavurup üzerine bir tam yumurtayı kırıyorum yanında da tuzsuz siyah zeytin, salatalık,haşlanmış havuç, çeri domates,çavdar ekmeği veriyorum.
2-Meyveli yulaf muhallebisi:4-5 yemek kaşığı yulaf ezmesini 2 çay kaşığı buğday ruşeymiyle haşlayıp üzerine meyve ekliyorum.Elma,armut,muz,nektarin o an evde ne varsa :) Hatta ilk aşamada alıştırmak için içine pekmez ya da hurma özü ve çekilmiş ceviz içi ekliyordum daha çabuk alıştı 🥰
3-Avokado atom karışım:Olgunlaşmış yarım avokado,2 adet haşlanmış yumurta sarısı ve çekilmiş ceviz içini karıştırıp püre haline getirip veriyorum.Hatta avokadonun diğer yarısını da kendim aynı şekilde yapıp yiyorum hem çok tok tutuyor hem de sütün artması açısından faydasını gördüm.
4-Krep: Domates,tuzsuz siyah zeytin,taze soğanın beyaz kısmı ve tuzsuz peynir lor peyniri de olabilir patates de eklenebilir bunları bir kasede karıştırıp üzerine tam buğday unu,buğday ruseymi ve bir tam yumurtayı kırıp çırpıyorum zeytinyağında hafif kizartiyorum.4-5 tane avuç büyüklüğünde krepler çıkıyor ve bebeğim bayılarak yiyor.
*Ayrıca her kahvaltının sonunda kendi yaptığım tahıllı ya da pekmezli bebe biskuvisiyle blenderden çektiğim ceviz, fındık,kuru üzüm karışımını karıştırıp 5-10 çay kaşığı veriyorum.Uzerine de en fazla 2 çay kaşığı pekmez veriyorum.Umarım bir faydam dokunur bebislere 😇🥰