(Kendi soruma ilk ben cevap vereyim dedim)
bugün tam 11 aylık olan kızım özellikle 10.ayında çok yol katetti. Lazımlığında oturup beklerken her zaman bu süreyi kitaptaki neslelere çalıştırarak geçirdim ve şu anda baya bir kelime hafızası var. Özellikle hayvan ve böcekler ilgisini çok sevdi. “Arı nerde kızım göster” dediğimde canı istiyorsa parmağıyla gösteriyor. Keyifli anında arka arkaya birkaç soruma cevap verip sonra sıkılıyo, sadece sayfa çevirip beni dinlemek istiyo. Ev eşyalarında da ilk olarak koltuğu öğrenmişti şimdi sandalye, televizyon, telefon, bulaşık makinesi, lazımlık ve halıyı kesin biliyo. Tabure, çamaşır makinesi, kirli sepeti ve klozeti yeni öğrenmeye başladığından henüz karıştırıyo.
İşaret olarak da merhaba, ben, baba, hoşçakal, çak bi beşlik, karnım acıktı anlamında karın ovuşturmak, ve el yüz yıkama işareti, koş deyincede bavaklarıyla son hız koşma takliti (otururken) yapıyor. Umarım sizden de güzel fikirler gelirse onlardan da esinlenmeyi çok isterim. Herkesin bebesine şimdiden kocaman bir 🧿