Merhaba güzel anneler❤️
Biraz uzun olabilir,özür dilerim çünkü nereden nasıl anlatacağımı bilmiyorum.
38 günlük kız bebeğim var. Dün değil evveli gece saat 04.30’da uyandırdım ve mama ile besledim. (Meme uçlarım yara olduğu için günde bir defa mama hakkım vardı memelerimi dinlendirmek adına)
Besledikten hemen sonra daha gazını çıkarmak için omuzuma alamadan fışkırarak kustu kızım. Tabi çok korktum,ebe olan yakın bir arkadaşımı aradım. Hemen doktora gitmememi bir daha olursa gitmemi söyledi. Neyse yattım. Bu arada kızım ağlamıyor,sakin. Saat 06.30 oldu bu sefer kızım kendisi ağlayarak uyandı. Kucağıma almamla öğürerek az miktarda kusması bir oldu. Hemen Ankara Şehir Hastanesi Çocuk acile götürdük. Kan tahlili yaptılar enfeksiyon riskine karşı ve karın filmi çektiler. Kan sonuçları temiz ama filmi çok kötü aşırı derecede gazı var dediler. Ben şok oldum çünkü sürekli çıkartıyordum gazını ve kızımda en ufak gaz belirtisi yoktu. (Bu arada yaklaşık bir hafta kadar gaz damlası kullanıyoruz. Başlarda biraz ağlıyordu gaz var diye NURSE HEARVY olan damladan aldık.) Karnını ayaklarına çekerek ağlamıyor,kızarmıyor vb. Sadece akşamları yediden sonra bir saat kadar mızmızlanıyordu ben de banyo yaptırıp doyurup yatırıyordum. Haliyle çok şaşırdım.
Poposundan uyaran verdiler ona rağmen kaka yapmadı,gaz da çıkarmadı. Çocuğum çok şükür ki hastanede hala sakindi ara ara mızmızlanmaları hariç.
Kan sonuçları temiz,bol bol masaj yap Bio gaia damla kullan deyip gönderdiler bizi. Kızımın aynı gün içinde kusmalarının sayısı 10’a yükseldi dün ve ben de bu sabah sağlık ocağına götürdüm. Bilgisine güvendiğim bir doktor var. O da çok şaşırdı. Evveli günlü tahlil sonuçlarına baktı filme baktı. Çocuk çok sakin görünüyor ben buna hiçbir şeyi yok der gönderirim dedi. Kan sonucunda da sadece karaciğer enzimlerinin çok yüksek olduğunu söyledi. Kullandığım ya da bebeğimin kullandığı bir ilaç yapabilir dedi Hatta bir kaşık calpol bile yapar dedi ama ikimiz de ilaç kullanmıyoruz nurse hearvy damla hariç. Beni özel bir hastaneye gönderdi yeni muayene için. Alife Hospital’a gittim bu öğlen. Oradaki doktor da gaz anlık bir şeydir şu an gaz var gibi durmuyor dedi. Kusması için gaviscon diye şase bir ilaç verdi.
Sizlere sormak istediğim şey şu başına böyle bir şey gelen var mı? Nedir bu?
Yani 38 günlük tamam ama yalnızca iki gündür böyle kızım.
iki gündür emdikten hemen sonra iki ya da bir kez az miktarda kusuyor bazen ağız kenarından sızıntı şeklinde bazen kesik süt şeklinde bazen de sütüm direkt alıyor. Fışkırtma bir defaya mahsus oldu ve bir daha olmadı. Kaka yapmamaya başladı. Normalde günde 6-7 defa kaka yapardı ama bugün bu saat oldu 1 defa kaka yaptı.
Öneriniz var mı? Neler yapabilirim?
Kusması beni çok kötü etkiliyor. Yenidoğan olduğu için çabuk büyüyor diye fazla kıyafet de almamıştım şimdi iyice sıkıntı oldu sürekli kıyafet ihtiyacı doğuyor o kusunca