Mltmrt Kızlar selam Bugun 5 ay 9 günlük olduk ek gıdaya basladık. Hatta dün lor peynır falan yaptm. Sizlerden ricam kahvaltı ya da günlük fark etmez peynır ve peynır altı suyu ile yaptığınız tarifleri ve aylarını paylasır mısınız? İki gün önce kahvaltı da irmik pekmez lor peynır karıstırıp blendırdan geçirip vermiştim. Tadımlarımız bitti diyebılırım. Önerdiğiniz tarıflere açıgım. Gün içinde ya da kahvaltı olarak fark etmez. Şimdiden çok teşekkür ederm yardımlarınız için.
Mirage91 Mltmrt Bizde 3 aylığız 4ncü ay doktorumuz yoğurt vericem dedi hangi süt alınıp mayalanıyor biliyor musunuz
Ates_mami Mltmrt canım ben kahvaltıda lor yada beyaz peynir tereyağı yumurta sarısı keçiboynuzu özü çatalla ezip veriyorum. Yumurtayı günaşırı veriyorum. Yumurta koymadıgım gün avakado koyuyorum. Bazen içine kendim yaptığım bebek bisküvisinden de koyuyorum. Salatalığı kalın bir şekilde doğrayıp eline veriyorum. Hepsinden fındık kadar koyuyorum. Karışınca 1 yemek kaşığı kadar yapıyor. Hepsini yiyor. Fazlasını vermiyorum. Doktorumuz bize blender yasak dedi. Besin degerini düşürüyormuş. Çatal yada cam rendeyle hallediyorum o işi. Ara öğünlerde meyve veriyorum. Kayısı şeftali elma muz Armut bazen sade bazen yulaf ezmesi, pirinç unu yada irmikle karıştırıyorum. Yada yogurtla karıştırıyorum. Akşam da sebze püresi veriyorum. Kabak havuç patates Semiz otu buharda pişirip Çatalla ezip az zeytinyagı karıştırıyorum Bazen içine ilikli kemik suyu da koyuyorum veriyorum. Böyle her ögünde en fazla 1 yemek kaşıgı yediriyorum. Fazlasını vermiyorum. Doktorumuz böyle dedi. Temel besin hala anne sütü çünkü.
Mltmrt Asel20 mama alıyorsa bir sakıncası yok. Bana göre almıyorsa da sakıncası yok. Yani azar azar olarak. Tabıkı yıne de doktorunuzla hem fikir olarak baslamanız daha sağlıklı olur 🥰
AlimbalAlim Asel20 doktorları bilmem ama işin uzmanı olan doyetisyeler ek gıdaya ne kadar geç başlanırsa o kadar iyi olacağını söylüyorlar. En erken altı ay. Yedi de olabilir. Erken başlamak marifet değil aksine orgalari hazır olacak çocuğun. Geç olması daha iyi. Tabiki sut yettikce. Ama sebepsizce erkenden ek gıda uygunsuz .
Selin44 Bizim de dün 3 ay kontrolü vardı,doktorumuz önümüzdeki ay ek gıdaya geçicez bilgi vericem dedi,meme+mama gittiğimiz için 6. Ayı beklemeyeceğimizi söyledi,tarifleri bende takip ediyorum
Mltmrt Selin44 aynen bizde mama meme gidiyoruz. O yuzden erken basladık zaten tadımlık veeiyodm. O yuzden cok zorlanmadım şükürler olsun. Ama tariflr konusunda bir bilgim yok benm için iyi olur öğrenmem. Gündüz ya da gece tarifleri fark etmez.
Selin44 Mltmrt bende takip edeyim de önümüzdeki ay için,öğreneyim,şimdiye kadar tadımlık mi verdiniz,bizim de öyle olcak sanırım 4.ayda
Yigitinannesi58 Ben 5 ay kontrolünde gittiğimde ek gıda için bişeyler veriyimmi diye sorduğumda 1 ay daha bekle şimdi verme dedi biz 6 ay 23 günlüğüz hala tatmadığı birçok şey var yanii
Mltmrt Asel20 ne yazık Kİ inanırım. Mahvolduk hem bebekler hem anneler en kısa sürede bıtmesı dileğimiz. 🙏
Asel20 AlimbalAlim dogrudur canm ama benim stresli geçen hamilelik ardindanda stersli gecen nohusaligimdan dolayı sütüm hic olmadi kızıma hep mama verdim
nartanemm merhabalar mama veriyorsanız bir ölçek devam sütünden lor peynir avakado birde hipp markasının 5 tahilli kasik maması var onları karıştırıp veriyorum biz şimdi 9 ayligiz içine ceviz rondodan gecirip bir çay kaşığı kadar koyuyorum çok severek yiyor bu zamanlar sıcaktan mi bilmiyorum ama iştahı yok birgün muz birgun pekmez değişik tatlardan verebilirsin ben böyle veriyorum
nartanemm tabi benim bu dediklerim 6 aylık bebek için geçerli 5 aylıkken avokado verilirmi bilmiyorum bir 5.5 aylıkken ebemizin kontroluyle tadimlara başlamıştık
Mltmrt Selin44 tadımlık tı verdıklerm sonrasında ne kadar yemek isterse o kadar verdm zorlama yapmadım hiç