Deletedmom276
Baktım şimdi dediğiniz siteye, orada rezene için yazanları aktarıyorum:
%70 anethol, %10 stragol, %7 fenchone içerir. Anethol nörotoksiktir ve felce yol açabilir. Hafif östrojen etkisi bulunmuştur. Anne sütüne az miktarda salınır. Stragolün “hayvanlarda” kanserojen etkisi vardır, normal dozda kullanıldığında insanlarda böyle bit etki görülmemiştir. Rezene çayı bebeklerde kolik sancıların tedavisinde kullanılır. Etkili olduğuna dair kanıt bulunamamış olsa da süt arttırıcı olarak da kullanılır. Teoride süt üretimini azaltır. Annenin özgüvenini arttırmak, emzirmeyle ilgili problemleri değerlendirip çözmek ve emziren annelere etkili destek vermek süt üretimini arttırmanın en iyi yoludur. Aşırı tüketimi annelerde ve bebeklerde uyku isteğine, kas güçsüzlüğüne ve kusmaya sebep olur. Mutfakta yiyecek ya da baharat olarak kullanıldığında sağlık açısından risk oluşturmaz.
Sonunda da uyarılar var, iki farklı bitkiyi aynı anda alırken birbiriyle etkileşime geçmesi halinde toksik bir etki yaratmayacağından emin olun. Tavsiye edilenden daha fazla miktarda tüketmeyin. Doğal ürünler alınma miktarına göre zararlı olabilir.
Başlıkta emzirme için yüksek riskli, daha güvenli alternatifler kullanın yazsa da içerik bu şekilde. Uygun dozda kullanıldığında kanıtlanmış bir zararı yok. Aşırı tüketildiğinde her besin maddesinin zararı vardır. Doğal bitkileri düşünene kadar market ürünleri tüketmemeye özen göstermek gerekir asıl. Market pirincinde hatta unda bile bir dünya katkı maddesi var. Her ayrıntıya bu kadar takılacaksak işimiz iş.