bettymom Emziğin etkisi bebekten bebeğe değişen bi durum bana kalırsa. Ben dahil emzikle rahat ettiğini/edeceğini düşünen çok anne var. Aksini söyleyen de. Ama bu bebeğe bağlı tamamen. Mesela bebeğinize uzun süre memede kalmasın, uykuya rahat geçsin diye emzik verirsiniz ama ilk büyüme atağı döneminde bu yüzden memeyi reddetmeye başlayabilir, o zaman üzülürsünüz. Ya da hiç etkilemeyebilir, meme reddi yapmayabilir, bu da bi ihtimaldir. Bana doğduğunun 3. günü verelim dediler, emziğin zararlarını bilmediğim için tamam verdim. Ama ilk atak döneminde meme reddi yaşadı oğlum. Çünkü yenidoğanken o da uzun süre emmek istiyordu, bilinçsizdim ve o da ben de dinlenelim mantığıyla veriyordum. Sonra azalttım emzik süresini ve 2 ayda meme reddini aştım. Ama aşana kadar yaşadığım özellikle ruhsal sıkıntıyı tarif etmem mümkün değil. Şimdi sadece uykuya geçerken veriyorum. Arkadaşımsa benim gibi doğduğu gibi alıştırdı bebeğini emziğe ve hala gün içinde bile çocuğun ağzındadır emzik. Kızı neredeyse 11 aylık ve hiç meme reddi yaşamadı. Hala bıraksan saatlerce emmek ister. Uzun oldu biraz ama demem o ki tamamen bebeğinizle alakalı emzik durumu. Başkalarının tecrübelerini değil kendi bebeğinizi göz önünde bulundurun emzik için. Bebeğiniz küçükmüş, zamana bırakarak gözlemleyin emziğin etkisini. Emmesini olumsuz etkilemeye başladığını anladığınız an yavaş yavaş azaltın. Burada size emzik ver diyenleri dinleyip verirsiniz ama meme reddi yaşarsanız sıkıntıyı siz çekersiniz. O yüzden bebeğinizi gözlemleyin diyorum. 🍀