Merhaba yeni anneler/deneyimli anneler
aklıma takılan bir kaç soru var onları sıralıcam bildiklerinizi cevaplarsanız çok sevinicem.
1) 2 ay 20 günlük bebeğim var. Doğduğunda epey saçlı doğmuştu. Akikasını tamamlamak İçin saçından bir tutam kestik ve kurbanımızı kesmiştik (Allah kabul etsin) Normalde 7. Günü saçları kesmek gerekirmiş ben korktuğumdan (bıngıldak meselesi) yalnızca bir tutam kesmiştim. Şimdi bu dönemde bazı bebeklerde saç dökülmesi meydana geliyormuş. Muhtemelen ismi yenidoğan saç dökülmesi. Bizimki henüz başlamadı. Saçları tamamen kesmek kazımak gerekli mi? Yenidoğan saçından kurtuldunuz mu? Kurtulduysanız nerede nasıl kestiniz?
2) Bebeğim 36 haftalıkken dünyaya geldi daha küçücük minicicik bir şeydi. Geçen doktor kontrolüne gittiğimizde bebek gülmeye başladı mı diye sordu hayır dedim başlaması lazım olur mu öyle şey dedi. Hayır henüz başlamadı refleks olarak gülüyor ama bize gülümsemiyor erken doğduğu İçin olabilir mi deyince, tamam o zaman sen bu tarz semptomları daha geç yaşayacaksın bir aynasında gibi demişti. Şimdi biz 2 ay 20 günlük olduk arada bir yalnızca gülümsemeye çalıştığını hissediyorum ama her defasında değil. Gülümsemeye çalıştığı o sevmeyi ve hareketi arada bir yapıyorum ama her zaman aynı tepkiyi vermiyor. Zaman olarak bu dönemde bebekleriniz nasıldı? Gülümsemeler devamlılık gösterdi mi veya az da olsa ses çıkarıyor muydu? (Size seslenmeye çalışmak gibi)
3) Ben bebeğime yalnız bakıyorum ve çok deneyimli sayılmam bebeğinize uyguladığınız veya yaptığınız bir şey var mı? (Hareket, beyin geliştirme) Mesela bel batması olmasın diye arada bir yüz üstü yatırıp elleri be ayakları birleştiriyorum sağı solla. Bunun gibi..
Uzun oldu kusura bakmayın, cevaplar İçin şimdiden teşekkürler ✋