AlmilaDoga biz 5.5 aylıkken başladık ek gıdaya. Şöyle başladık:
önce sebzeler 3 gün kuralıyla verildi. Mesela kabak. buharda haşlandı çatalla ezildi. Birazcık zeytinyağı eklendi. 1. Gün bir çay kaşığı 2. Gün bir tatlı kaşığı 3. Gün bir yemek kaşığı kadar.
3 gün sonra patates aynı şekilde 3 gün sonra havuç aynı şekilde böyle böyle mevsim sebzelerini tükettik. Sonra meyvelere geçtik meyveleri cam randeden geçtim 3 er gün verdim. Ama tabi çilek vs vermedim alerji riskine göre. Sonra yoğurt 3 gün 3 gün lor ve kefir verdim. Sonra çorba. Bebek tarhanası 3 gün sonra sebze çorbası 3 gün. Böyle böyle 6. Ayı bitirdik sayılır yumurta vermedim doktor verdirmedi. 7. Ayımız geldi. Doktorumuz 7. Ayda blw yapacağız demişti Cumartesi gidince öğreneceğiz :)
bizim öğünlerimiz günde bir kere öğlen vakti. ikinci uykudan uyanıp emdikten yarım saat sonra verdim. Her gün bir kere ek gıda aldı doktorumuz öyle yapmamı söyledi. Hem gıdayı tanısın hem alerji olursa erkenden fark edilsin diye. Ek gıdaya başladığımızda suya da başladım önce çay kaşığıyla veriyordum arttırdım yavaşça simdi 6 ay 20 günlük alıştırma bardağında kendi içiyor
wasabi bütçe meselesi. Maddiyat sorun değilse kolaylık alınabilir.
- ayda bebeklerden ek gıda ile doymaları beklenmiyor. Hala yüzde 90 anne sütü veya mama almaları lazım. Bir ay içinde toplam yarım çay bardağı kadar ek gıda alması lazım. Yemezse zorlama dedi doktorumuz iki saat sonra tekrar verme dedi. Tadım adi üzerinde ağzına sokmasi bile başarı kabul ediliyor ❤️