Bu konu hakkında daha önce hiç post açmamıştım ama bu tarz postlara çok fazla yorum yaptım belki görenler olmuştur. 16 aylık bir oğlum var küçükken emzirerek uyutuyordum ama 5 buçuk aylıkken sütü kesmek zorunda kaldım ve o zamandan beri biberona alıştığı için sütünü içip kucağıma geliyor odada dolaşıyoruz ya da oturuyorum o şekilde uyuyordu. Ve artık kilo olarakta çok ağırlaştığı için zorluyordu beni bu durum. Uzman olan arkadaşlarım çevremdeki insanlar uyku eğitimi vermem gerektiğini söylediler hep ama istemedim onun hazır olmadığı bir şeye seçenek sunmadan mecbur bırakmak istemedim. Akışına bıraktım illa ki o zaman gelecek ve kendi isteğiyle bunu yapacak diye düşündüm. O zaman gelene kadar da ben ona her şekilde desteğe hazırım şikayet etmiyorum dedim hep. Son 1 haftadır oğlumda değişiklikler oldu hiç anlam veremedim sütünü içtikten sonra kucağıma asla gelmiyor yatakta dönüyor ilerliyor bu biraz uzun sürüyor ama kendini rahat hissettiği zaman uyku moduna geçiyor. Pışpış yapmamı bile istemiyor sadece ninni söylüyorum ve kendi kendine uyuyor. Dalmasi uzun sürüyor evet 20-30 dk gibi bir sürede tamamen dalıyor ama bu çok büyük bir gelişme o kadar şaşkınım ki. Başta anlamadığım için kucağıma almaya çalıştığımda çok ağladı ve kendi haline bıraktım eğer zorlasaydım belki de başaramayacaktı. Kendi kendine karar alması,kendini hazır hissetmesi ve kendi aklıyla çözüm üretmesi o kadar güzel bir şey ki bende mi bir tuhaflık var bilmiyorum ama çok duygulandım bu gelişmeye. Çünkü hiç zorlamadım hiç eğitime kalkışmadım hiç ağlatmadım ve hiç yalnız bırakmadım. Ağlatmadan,sabırla ve emekle uyku eğitimi veren annelere sözüm yok ama bebeğini 1 hafta boyunca her gün 1 saat aralıksız ağlatıp sonunda kendi kendine uyuduğunu görünce uyku eğitimini başardım diyen anne gördü bu gözler. Büyük bir güven açığı yaratmanın,çaresizliğe alıştırmanın adına uyku eğitimi diyen anneler.. Yani diyeceğim o ki eğer zorlanıyorsanız ve benim gibi eğitimden yana değilseniz bebeğinize güvenin günün birinde kendi çözümlerini bulabiliyorlar. Hiç umudum yoktu bu konuda ama uykunun dışında kendi kararlarını almasına ve rahat ettiği gibi davranabilmesine çok sevindim gerçekten. Bunu da sizlerle paylaşmak istedim 🌼❤