MerveFR agridikca veya sagarken kendini kasma dugumlenmesin. Önce vaktin varsa sıcak su dolu leğene daldır bekle,elinle yukarıdan aşağıya doğru tarar gibi kanalları açtır. Gerekirse suyun içine de sagabilirsin. Vaktin yoksa sıcak havlu koy ve elinle tarama işlemini yap. Elinle güzelce sağ veya bebeğine emzirt. Hatta bebeğinden büyük başka bir bebek bulursan ona emzirt. (Ayıp günah değil benim eşim emdi tükürdü) içi boşalınca da buzlukta beklemiş soğuk bezi üzerine koy. Mastıt düzelene kadar sağım veya emzirmeden sonra soğuk bezi koy. Hem rahatlarsın hem süt üretimi bir süre azalıyor mastıt geçiyor.
Çok geçmiş olsun 4ayda 8 kez mastıt olduktan sonra inanılmaz bir tecrübe ile yazıyorum 😂 bence yazdıklarımı harfiyen uygula. 😎