Fiona Nasıl yapacağım 3,5 kg süt var yoğurt, peynir altı suyu ve lor peynir yapmak istiyorum ama bilmiyorum. Acil yardım sütüm çözülmek üzere
Rzlgln Fiona en başta sütü kaynatın lukur lukur lor peyniri isterseniz süt kaynarken altını kısın sirke veya limon ile yarım çay bardağı kadar kaynarken süte dökün zaten süt kesilecek ben hemen altını kapatıyorum eğer kaynatmaya devam ederseniz çok kuru sert bir peynir olur çok kaynatmadan ateşten alın bir süzgece dökün peynir zaten ortaya çıkar soğuyunca kullanın ben çok yapınca buzluğa da atıyorum bitince alıyorum ordan altında süzülen suyu da çok faydalıymış çorbalarında filan ben kullanıyorum hem de lezzet veriyor peynir altu suyu oluyor onu da karton bardaklara koyuyorum soğuyunca buzlupa atıyorum ordan alıp kullanıyprum
melasya sutu iyice kaynatin sonra icine bir yemak kadigi limonsuyu v yada sirke koyun ev yogurdu 1 kasik.tatli kasigida tereyag koyuyorum ben.altini iyice kisin ocagin.zaten hemen topaklanmaya basliyo.suzgecle iyice suzup bekletin.lor peynirinz hazir.kalan yesil su da peynir alti suyu corbalarina yada ayranlara ekleyerk bebeginize verebilirsnz.
Fiona melasya ev yoğurdu ve tereyağını limonun veya sirkenin yanında mı ekliyorsunuz? Bir de ölçüler ne kdar? Ne kadar süte bu ölçüler acaba
Fiona Rzlgln ne kadar süte ne kadar limon suyu koyuyorsunuz acaba ve lor kaç günlük olmuş oluyor? Kaç gün kullanabiliriz yani buzdolabında ?
melasya Fiona ben 2 kilo sutle yapıyorum genelde 1 yemek kasıgı yogurt.1 tatlı kaşığı tereyağ. 1 yemek kasıgı limon yada sirke.lor peyniri çk güzel oluyo minik dağınık değilde büyük topak seklinde yemesi daha kolayoğlum bayılıyo.
Rzlgln Fiona ben bir çay bardağı kadar koyuyorum fazla yaptığımı buzluğa atıyorum ordan azar azar alıp 1-2 haftada tüketiyorum yani kullanmaya bağlı ben her sabah 1 çay kaşığı kadar kahvaltısına koyuyorum