Kızlar bazıları uyku “eğitimi” verirken bebeğin uzun süre ağlamasına izin verenler var. Bu ne kadar doğru allah aşkına. Onca uzmanlar doktorlar vs bunun doğru olmadığın diyorlar insan hiç mi okumaz hiç mi bilgilenmez?
”.. Bu acı deneyimi yaşamamak için bir süre sonra o da talep etmekten vazgeçecektir. Ağlamayacak, gayet sakin bir görüntü altında kendi kendine rahat rahat oynuyormuş, kendi başına yatağında uykuya dalıyormuş gibi görünecektir. Ancak, ebeveyn bu durumu fark edip yaklaşımını değiştirerek ilişkiyi onarmadığı sürece, bu sağlıksız bağımsızlaşma hali bebeğin ileride özsaygı, özdeğer, insan ilişkilerinden faydalanma gibi konularda sıkıntı yaşamasının yanısıra sağlıksız bir benlik oluşumuna da neden olacaktır…”