hcrtrmn Herkese merhaba. 24 günlük bir bebeğim var. Sezaryen ile doğum yaptım. Bebeğimle aramızda kan uyuşmazlığı vardı bu yüzden sarılık riski yüksekti. O yüzden mama verdiler hastanede hemen. EmZirmeye de hep devam ettim ama nerdeyse 12. Gün sütüm geldi az az. Doktora kontrole götürdüğümde 3 saatte bir olmak üzere günde 8 sefer 30 cc mama ver dedi. Daha sonraki kontrolde kilo alımı iyi olduğu için ve sarılık değeri düştüğü için mama sayısını günde 4 e düşür dedi. 4 e düşürdüm ama içim rahat etmiyor. Bebeğimi her istediğinde emziriyorum. Uykuya dalıyor 5 dk sonra uyanıp tekrar emmek istiyor. Gün içersinde 5-6 kez kakalı çişli bez alıyorum. Sütümün yetip yetmediği konusunda içimdeki bu evhamdan nasıl kurtulabilirim. Gün içinde Bazen sağıyorum iki memeden maksimum 50 cc çıkıyor. Bu da beni daha çok endişelendiriyor.
Rabia_38_01 hcrtrmn sütün yetiyor canım hic sıkıntı yapma gunde en az bes bez aliyor san sütün yetiyor demektir birde göğsünün biriyle emzirirken digerinde sizlama ve sut inmesini hissediyorsan da yetiyor demektir
Zeyzey2019_ hcrtrmn bebek sizin sağdığınız sütten daha fazlasını emiyor içiniz rahat olsun. Çişli bez sayısı da oldukça iyi gibi. O şimdi sürekli kokunuzu almak için emmek istiyor ne zaman isterse emzirin hem böylece sütünüz de iyice artacaktır. Kendinize ve bebeğinize güvenin emme konusunda. Aç olsa çok huzursuz olur, sürekli ağlar, Çişli bez sayısı çok az olur.
Mommy_ hcrtrmn Öncelikle bebeğiniz hayırlı olsun, sağlıkla büyüsün. Kilo alımı güzelse, günlük 4-5 çişli bezi varsa doyuyordur. Daha küçük olduğu için sürekli emme isteği de gayet normal. Sütünüzü sağarak ölçmeyin sizi yanıltır. Bebeğiniz sizin sağdığınızın çok çok daha fazlasını emer. Siz içinizi ferah tutun doktorunuzun yönlendirmelerini dinleyin yavrunuzu bol bol emzirin 🌸
hcrtrmn Mamayı günden güne azaltıyorum bugün mesela sadece 1 kez verdim henüz. Gece uykusuna geçmeden vereceğim bir de gece 4 gibi. Son 4-5 gündür günde sadece 3 kez 30 CC mama veriyorum. Kaka yapmasının sebebi benim sütüm mü yoksa verdiğim mama sayesinde mi kaka yapıyor acaba.
dertlikerkenez hcrtrmn merhaba 1 buçuk aylık olana kadar meme+mama gittik doyduğundan emin olmak için emzirmenin arkasından mama veriyordum 60 cc mamayı bazen içiyor bazense hiç içmeden bırakıyordu
hcrtrmn dertlikerkenez ben eds ile mama veriyorum o yüzden beni emiyor anlamıyor mama mı yoksa süt mü? Eds ile daha ne kadar devam etmem gerek bilmiyorum
dertlikerkenez hcrtrmn ben gece biberonla gündüz hazneli kaşıkla veriyordum mamayı ne zamanki emdikten sonra mamayı yemeyi bıraktı ve doktorda kilo alımı iyi dedi o zaman bıraktım mama vermeyi
betulturk hcrtrmn aynı sorunları yaşıyoruz. Bizde 25 günlüğüz. Göğüslerim yumuşak ucunu sıkınca süt geliyor. Ama ilk günler göğsüm çok sertti bu yüzden şuan yetmiyor mu diye düşünüyorum. Sarılıkta vardı uyku yaptığı için uyandırıp emzirmem gerekiyordu ne yapsam uyandıramıyordum. Mecbur biberonla sağdığım sütü verdim. Meme reddi yapar diye de korkuyorum. Emme refleksiniz nasıl? Bizim yavaş gibi geliyor tam çekemiyor sanki.
Bahar33 betulturk bende de aynı sorun vardı biberon yerine önce şırınga ile verdik sonra annesütü vermek için kaşıklı biberonlar var onlardan aldık çok kolay oldu onunla beslemek , küçük oldukları için yoruluyorlar güçlendikçe sıkıntı kalmıyor emin olun. İlk günler göğüs sertliği de memenin sütü nasıl depolayacağını bilmemesi demişti doktor zamanla alışıyor o yüzden yumuşuyor gibi geliyormuş ama süt üretimi her zaman devam ediyor
hcrtrmn Ben biberon kullanmadım emzik de vermiyorum. Mamayı şimdi hep eds ile verdim ilk günler de şırınga ile veriyorduk. Meme ucunu sıkınca süt geliyor Ama makine ile sağınca çıkmıyor Sütümüzün yetip arttığı günlere gelmek istiyorum.