Gamze77 Bildiğim en eski bebek gaz damlası Piptal adı değişmemişse, o da 50-60 yıllık. Ananem ve kayınvalidem söylemişti.
Onun dışında bazı eski yöntemler var bebekler için. Bir yandan da ilaçların ve tıbbın gelişmesi güzel bir şey.
Ananem ilk 2 bebeğinin evde doğduktan 1 hafta ve 16 gün sonra ölmelerinin sebebini, 3.ye anneme gebeliğinde “kan uyuşmazlığı” denen bir şey olduğunu duyuyor.Yalvar yakar hastaneye gidiyorlar da öğreniyorlar ananem +, dedem - 😒 74 yaşındaki kadın hala dertlenir, 2 iğne için 2 bebem gitti diye.
Bir de kayınvalidem anlatır, eşim hiç durmaz her akşam aynı saatte ağlar kasılıp kalırmış sabahlara kadar susmazmış. Sallardım hep, göbeği fıtık olurdu ağlamaktan derdi.Benle öğrendi meğer büyük ihtimal yaşadıkları “kolik” ti.Ne masaj ne bişey.Sıcak havlu bi de ebenin verdiği piptal. Damladan da korkmuş,cahilliğim der.
Keşke soluduğumuz hava bile güzel olsa.Çanakkale’de yaşıyorum, çok değil ben çocukken havası bi ciğerleri hoş ederdi,kalmadı.Domatesimiz bile değişti göya Çanakkale Domatı var.