Busepoyraz Diğer türlü ise, öncelikle sütünün olduğuna inanman lazım. Ay var mı, yok mu, az mı cok mu, tüh bunla doymaz ki gibi triplerle memeleri küstürmemek lazım 😁
Bol ten teması : Üst bedeni hem anne hem bebek soyacak, artık 10dk mı durabilirsin 2 saat mi orası san a kalmış. Valla millet beşik ayırırken ben sırf bu sebepten koynumda yatırıyordum öyle.
Sağım: Düzenli olmalı.Bunu da gene bir uzman,bir ebe doktor filan halledebilir.Çünkü yenidoğan bebeği olan anneye 1 saat arayla 15dk sağ diyebilirler. Benim sağımlarım 2,5 / 3 aylıkken 24 saatlik süreçte her 2 saatte bir, çift meme 10ar dk idi. eğer dışarı cıktım işim olduysa en geç 3 saat. Ve hepsini bir deftere not ederdim.
Kaç ml çıktığı önemli değildi ancak ml de yazardım çünkü ona göre ayarlama yapılıyor.
Masaj: Günde 3 kere 8saat arayla sıcak / soğuk kompress ve elle meme süt masajlrı yapardım. Hani bebekler emerken memelerle oynar ya doğal olarak,o tarz hareketler.
Emzirme: Evet memeden süt az gelse bile ağzına koyup gevelemesi dahi kârdır, zira meme ucunun ve başının uyarılması süt üretimini tetikler.Sinyalleri göndermeye başlar.
Uyku: Atıyorum sağım yaptım 10dk.o sıra bebeğim uyumuştu ama yıkanacak çamaşır vardı.Çamaşır kalıyor. Vur kafayı artık koltuk, yer,yatak,bebenin yanı 8 dk olsa dahi uyudum.
Yemek: Oğlum ilk 6 ay kolikti.Yemek yapamazdım.Anca makarna,helva,dereotu,haşlanmış yumurta,kefir,kuru incir gibi şeyler hızlı tüketim yedim.Ama kendimi aç susuz bırakmadım.Bazen anca çizi yediğim bile olmuştur 😂
Emek: Ciddi pes etmemek gerekiyor.Ayrıca evladını 2 sene sadece sağarak besleyen de nice anne var.Evet emzirme süreci hem zor hem kolay.Asıl niyet başta anne sütünü getirmek bebekle buluşturmak.
Meme reddi: Biberonla asla tanıştırmadım. Emzik dış seslerden dolayı 15 günlükken aldım, 6 aylıkken diş çıkarttı kendi bıraktı.Tanıdığı tek silikon 1 yaş pipetli suluk. Meme reddi 4 kere yaşadım, hepsi geçiyor ama zorlamadan sabırla.