CatBoy @Dyg_brn yalnız şöyle bir şey var zaten devletin yaptığı aşılarda da menenjit aşısı var. SiZin bahsettiğiniz vefatların sebebi B tipi menenjit mi ? Bu özel yaptırılan aşı tek bir tip menenjite göre ve 2018 yılından beri uygulanıyor. Yani 2018 ve öncesi doğumlu belki %90 kişide bu aşı uygulanmamıştır. Doktorla konuşup karar almak en iyisi. Bizler ne desek boş. Ama dediğim gibi bebekle aynı riske bizde sahibiz. O zaman bizlerinde olması lazım. Ama hiçbir doktor bize gidin olun demiyorlar. Bizim doktor aynı zamanda şunuda söyledi her aşının en büyük riskş hasta etmesidir. Yani aşıdaki virüs bağışıklık kazandırırken hastada edebilir. O yüzden ben bebeğim küçükken yaptırmaya cesaret edemedim. Edenlerede helal olsun ne diyim . Sağlık ocağındaki hemşire kızım 10 yaşında geçen sene yaptırdım bu aşıyı dedi. Yani ileriki yaşlarda da yapılabilen birşey demek ki. 3-5 aylık bebekler henüz çok küçükler. Diğer aşılarla çakışmaması için o aylarda yapıldığını düşünüyorum. Çünkü yine sağlık ocağındaki hemşire bize öyle demişti ilk bir yıl yoğun bir aşı takvimi var. En müsait aylar 3-5 olduğu için yapılıyormuş.