shdemir yok ben onu size tarif şekLinde yazayım baL konuyo ama baLı içirmiyosunuz zaten turpun suyu çıkıyo sabaha kdr o suyu her öksürmesinde bir çay kaşığı oLarak weriyosunuz ben iki oğLumdada hiç öksürmesini görmedim turp sayesinde iLaçta wermedim size tam tarifide yazayım
NormaLde internette 2 yaş aLtı weriLmez yazıyo ama doktora sorduğumda eğer bebeğinizin kusma ishaL ateş problemi yoksa haftada 2 defa werebiLirsin sadece 2 kaşık misaL bir kaşık pazartesi weriyosan ikinci kaşığı cuma wericeksin gibi
Ama sen yinede doktoruna danış yapabilirmiyim diyerek bebeğin kaç aylık onuda bilmiyorum ama dediğim gibi bu sadece bebek için değiL bütün yaş için oLur kendinede dene öksürürsen şip diye kesiyo Allahın güzel nir lutfu gibi ilaçta değiL yani
———
Yıkadığınız siyah turpun başını kapak gibi kesin. Ardından oyacak ya da bıçak yardımıyla çok derin olmayacak şekilde turpun içini oyun.
Turpu çok inceltmeyin çünkü kür için turpun öz suyu gerekiyor. Bu yüzden turpu azaltmıyoruz.
Oyulan turpu ağzı geniş bir kap içine oturtun. Sonrasında 2 yemek kaşığı süzme balı turpun içine koyun ve kestiğiniz üst kısmı kapak niyetine kapatın.
Bu karışımı 24 saat oda sıcaklığında bekletin.