Yaptıkları veya yapamadıkları gayet normal. Kendinize takıntı hale getirirseniz sürekli her olayı buna bağlarsınız. Her bebeğin gelişimi farklı. Taklit etmemesi, gel gel yapmaması da bunun gibi birşey. Nasıl her bebek farklı ayda konuşup, dönüp, yürüyorsa aynı bahsettiğim ile.
Sizin yapmanız gereken el becerisi oyunları oynatmak.
Sürekli yanında konuşmanız.
Sürekli kitap okumak, otuz milyon kelime kitabını önerebilirim.
Sürekli bebeğiniz ile ilgili olumsuz düşünürseniz bunu hisseder. Birlikte geçirdiğiniz vakitten, oyunlardan mutluluk duyun.
Bir şey yaptığı zaman alkışlarsanız o bunu hatırlar.
Birini çağırırken gel gel yaparsanız hatırlar.
Gelişimine katkılı olabilecek oyuncaklar edinebilirsiniz.
Şekil takma, şekilleri birleştirme.
Kızım 10 aylık, hiç birşeyi bilmiyor yapamaz demedim.
3 aydan beri hergün yarım saat kitap okuyorum.
Oyuncaklar aldım sırf dursun diye değil. Katkı sağlayacak.
Mandalları bir yere taktım oradan çıkarmasını sağladım.
Birşeyleri eline aldığı zaman asla vermiyordu, al ver diyerek oyun haline getirdim.
Siz önce bebeğinize sonra kendinize güvenin inanın 🌸