arkadaşlar burda 18 aylık oğlum üzerinden otizmle ilgili bazı belirtiler üzerine post açmıştım. Tv ye çok maruz kalmıştı ve otizmin beş özelliği uyuyordu.
Bişey isterken işaret etmeme
ismine herzaman tepki vermiyor olması
2 kelime dışında konuşmama
çorap peçete gibi şeyleri sallaması
takıntılı el hareketi(parmaklarını açıp kapama ve inceleme)
3 hafta önce tv yi tamamen kestikten sonra çok gelişme kaydetrik ve şüphelerimizi nihayete erdirmek içinde bir uzmanla görüştük. dr her seslendiğinde baktı ve kısa da olsa göz teması olduğunu söyledi. Sadece bay bay yap dediğinde ve burnunu göster dediğinde yapmadığı için. Bazı kitap oyun ve hikayelerle desteklememizi yaşıtlarıyla bolca vakit geçirmemizi, birşey istediğinde ismini söylememizi ve onu sinirlendirmeden teşvik etmemizi önerdi. tek başına el hareketleri anlam ifade etmez konuşma içinde bazı çocuklar geç konuşabilir sadece tv izletmek bile bu belirtileri görmenizi sağlar korkulacak bir durum görmedim ama izleyelim dedi. 1 ay sonra tekrar görüşcez.
Tv olayının çok abartıldığı düşünürdüm burda yazan arkadaşlar çok haklıymış. kesinlikle kapatın tv tablet türü şeyleri vermeyin. Kapattığımızdan beri ilişkimiz ve gelişimi o kadar pozitif yönde ilerledi ki kendimi izlettiğim günler için çokk kötü hissettim. Herşeyi kenara bırakıp onun keşif dünyasına dalmak keyifli vakit geçirmek inanın temizlikten de önemli diğer tüm işlerdende piliniz bittiğinde baba devralsın ama minicik zihni anlamadığı bir kutunun içinde kaybolmasın..