minikkoglumm Bebeğim 2,5 aylık. Bizim sarılık ilk 1 ay boyunca sürekli azalarak sürdü. Doktor haftada bir kilo alımı, boy ve sarılık durumunu kontrol etmek icin çağırdı. 1.ay kontrolünde tamam sarılık bitmiş dedi.
Hemen ansızın kesilmeyecektir sarılık, kendinizi üzmeyin. Bol bol emzirin. Ben ara ara mama takviyesi de vermiştim sarılık geçsin diye, sarılık bitip kırķı çıkınca mamayı kestik.
Sarılık azalıyor mu siz de bebeğinizin cildi üzerinde elinizi gezdirerek kontrol edebilirsiniz, cildine (özellikle karın bölgesine) elinizi kaydırarak hafif bastırınca cilt sarı akıyor (sarı sarı görünüyor) ve bu sarı renk azalmıyorsa sarılık devam ediyordur. Günden güne azalmalı. Göz akı da sarı mı kontrol edebilirsiniz, o da gittikçe beyazlamalı. Doktora kontrol ettirmek en temizi tabii ki. 🙏🏻