DilaraEmrah İkisini de kullandım hala kullanıyorum oğlum 20 aylık 13 kg.
3750 doğmuştu, 40-45 günlük filandı önce hemen bi sling aldım keşke hamileyken alsaydım dediğim demirbaşlar arasında gelir kangru ve sling. Ben neko wrap sling aldım n11 den.
Onu zaten kendin bağlayıp ayarladığından direk doğum sonrası hemen kullanılıyor,15-16 kg taşıyor hala kullanıyorum 1 dikişi cıt etmedi. Yazın bu sıcaklarda ince olduğu için çok iyi gelmişti.Geçen yazda kullandım o zaman 8-10 aylıktı.
Kangru olarak solomombaby tercih ettim.Kışlık örtüsü ile birlikte almıştım. Yenidoğan aparatını almadım,aparat 6kg altı bebekler için demişlerdi ki doktor da öyle demişti.Aldığımda oğlum zaten 6kg civarıydı gerek olmadı normal kullandım yani.
Bacakların M şeklinde ve anneye dönük olması gerekiyor ilk 1 sene kangruda.Slingde de gene aynı şekilde ama slingde onlarca çeşit bağlama var bebek büyüdükçe değişiyor mesela ben bacakları gene M yanda da bağlıyorum hem önüm açık oluyor iş yaparken.
Duruş çok önemli.Çünkü bebeklerin omurga yapısı C şeklinde olduğundan eğer dışa dönük takılırsa,omurgaya ve kalçaya yaptığı baskı ters oluyor.Uzun vade için doğru kullanım şart, asla 10dakkadan 20dakkadan nolcak diye düşünmemek lazım.
Asla belim ağrımıyor 1,55 boyun minyon bi kadınım. Ya önüme bana dönük ya da sırtıma gene aynı şekilde takıyorum.Çok huysuz zamanlarımda hele ilk 6-7 ay hep öyle geçirdim ev işi, yemek vs.
Eğer 3-5 ay kullanırım diye düşünüyorsanız hiç almayın,zaman çok çabuk geçiyor.ama benim gibi uzun vadeli kullanacaksanız tavsiye ederim.
Bir de “bebeğim durmadı sevmedi” kısmı var.Benim oğlumda sevmediği zamanlar oldu.Altı temiz, karnı ne tok ne aç midesi şiş olmayacak yani.Bedenler bitişik olduğu için daha bi ısıtıyor giyinirken dikkat etmek lazım.Aksi halde geze geze alışıyorlar ve çok konforlu oluyor.Az uyutmadım içinde 😂