Öncelikle tatlı annelerim merhabaaa hepinize kucak dolusu sevgiler 🤗
İlk anneliğim bebeğimi kucağıma aldığımda henüz tutmayı bile öğrenmemişken sarılıkla tanıştık 🙄Kendimde yüksek değerle sarılıktan kurtulmuş bi anne olarak bebeğim sarılık olmasın diye ilk geceden süt gelmez diye mama vermiştik oysakiii tabi o durum öyle olmadı 🤔Doğumdan 3 gün sonra uzamış anne sütü sarılığı denilen sarılıkla tanıştık. Bana sık sık emzirmem gerektiğini söylediler sürekli emzirmeye çalıştım ayaklarına vura vura 🥺 Emziremediğim yerde sağdım verdim sağdım verdim.Hiç fototerapi almadık ama bu süreç 2.5 ay sürdü 🥵 Değerimiz hiç düşmedi 11 de kaldı hep uyku modundaydı bebeğim . Arkadaşlarımın bebekler de sarılık oldu ama bi şekilde çabucak atlattılar. Onların bebekleri acıkıp ağlarken benim bebeğim hep uyudu 😞inanın yaşayan daha toy bi anne olarak o kasar üzülüyordum ki artacak ya bişey olcak geceleri yataktan fırlıyordum 😕 Kan vermeye gittiğimiz de bile ebeler bakamadığımı besleyemediğimi söyledikler o kadar üzücü ki bi anne olarak bebeğine bakamamış besleyememiş olmak. Her neyse emziremediğim için emdirmek için uyandırdığında yeterli emmediği için hep sağdım ama bu süreçte kafama taktığım için sütüm kesildi suan sadece formül mama kullanıyorum . Yine arkadaşlarım emzirirken ben bebeğim ağlarken mama yapmaya soğutmaya çalışıyorum . Yani arkadaşlar geçiyor ama bazen böyle yıpratıyor . Şahsen suan ikinci bir bebeğim olsa bu şekilde hiç takmam kalkıp emziririm gerekse sürekli sağarım ama stres yapmam çok ağladım pandemiden dolayı hastaneye gidemedim çok çaresiz kaldım yavrum sarıydı hep sarı sarıdan nefret etmiştim ama demem o ki düzenli ve yeterli beslemede geçiyor. Bunları yazıyorum bende zamanında hep sarılık formlarına bakmıştım. Suyla geçerdedirler olmadı şekerli su dediler olmadı güneş ışığı iyi geldi sadece 🧐 Sizde bebeğinizi düşünüyorsanız emzirmeyi bırakmayın stres yapmayın saatlerce her ne yaparsanız yapın uyandıramadıgınız da hastaneye götürün pandemi var diye götürmemezlik yapmayın ki kötü sonuçlar almayın . Sarılıktan çeken bir anne olarak annelerim sonuçta geçirdik yavrumun buğday teni ortaya çıktı gözleri bem beyaz oldu ama bu arada olan sütüme oldu siz emzirmeyi bırakmayın emziremedğinizde ağlamak yerine oturup sagın 😍 Ah sarılık diyorum şimdi gülümsüyorum inşallah sağlıkla yavrularımız büyüsün Buda böyle ilgisi çekene belki fikir bi umut olur 🥰 Rabbim yavrularımızı korusun🤲🏻