ElfYgt Merhaba kızlar benim oğlum hiç bez sevmiyor altını almak için açıyorum temizleyince hemen kaçıyor güç bela bağlıyorum çok ağlıyor bende çok üzülüyorum rahatsız oluyo demekki diyorum😔 benim bildigim 2 yaşa kadar tuvaletini tutamazlar ama bi arkadaşımla konuştum onunda oğlu var ve daha 2 yaşına girmedi uzun zamandır tuvalete gidip yapıyormuş aynı benim oğlum gibi sevmiyormus bez bağlatmayi ve tuvalete merakliymis benimkide çok merak ediyor benle girmek istiyor kapıda agliyor. Ve arkadaşım 2 yaş şartı yok çocuk merak edip kendini hazır hissediyorsa tuvalete alıştıra bilirsin dedi internete yazdım 9. Ayda baslanabilicegi bile yazılmış. Kontrole gidip doktoruna da soramadım sizden fikir almak istedim ne düşünüyorsunuz böyle düşünen böyle bi durum yasayaniniz varmı napmaliyim ?
Ilkgozbebegim06 ElfYgt 15 aylık oğlum bende alıştırmak istiyorum ama konuşamadığı için zor bence daha oğlum tuvaleti biz onları sokmadigimiz için merak ediyorlardır bence
RavenC ElfYgt her bebeğin gelişimi farklıdır. Arkadaşınız doğru söylemiş benim kardeşim 1.5 yaşında bırakmıştı
espalp ElfYgt kas gelişimi 18 ay öncesinde tamamlanmıyor. Öncesi tamamen şans eseri aslında. Bez istememeleri, tuvalet merakı tüm bebeklerde var sanırım. Bunu bez istemiyor olarak yorumlamıyorum ben 🤷♀️
Rengin ElfYgt 21 aylik yaz dönemi çok uygundu ama çişini geldiğini söyleyecek kadar konuşmuyor bir de eve kapalıyız diye ben bu yazı pas geçiyorum cocuk yeterince gergin evde olduğu için bide tuvalet eğitimi iyice kötü olur diye. Sizin içinde erken olabilir bence.
ElfYgt Ilkgozbebegim06 doğru diyosun bende onu düşündüm konuşamıyor diyemez diye işaretlerle belli edebilirler mi acaba. Bide arkadaşım konuşamıyor diye 10 dkkada bir tuvalete götürmüş ilk 2 hafta oylelik alışmış bende napacagimi bilemiyorum
ElfYgt espalp galiba her bebekte var canım bende ne bileyim altında bez yokken öyle hoşuna gidiyor seviniyor ki artik öyle düşünmeye başladım 🙈
Nezormus ElfYgt 2 yaştan önce kaslarını tutamazlar. O erken alıştıranlar bebeğinin tuvaletini yaptığı saati vs takip edip o saatte tuvalete götürenler. Ben asla tavsiye etmiyorum erken başlamayı 2 yaşından sonra hazır olduğuna dair bütün belirtiler varsa başlanmalı. Tuvalet eğitimi önemli bir mevzu eğer eğitimi verirken yanlış birşey yaparsanız ilerideki hayatını etkileyebilir.
espalp ElfYgt benimki bezi iki eliyle ittiriyor. Hatta bantları açmayı bile başarıyor. Daha 9 aylık olmak üzere yani bunu bezini istemiyor tuvalete yaptırayım diye yorumlamadım 🤣 bence çok çok yolumuz var daha
Swtlna Deneyip bozmak, çocuğun psikolojisi için ii değil. 2 yaş hazır olmaları için önemli. Bezi sevmeme nedeni başka olabilir. Gece bezlerinin kuru olması, tuvaletini saklanarak yapmaya başlaması bazı belirtilerden. 13 ay çok küçük denemeyin derim
Damla_K ElfYgt biz henüz baslamadık ama 4 kardesiz annem hepimize 9 aylıkken ogretmis bizimki 22 aylık hala baslayamadık
EsraKerimm ElfYgt 2,5 yaşından önce travma yaratıyor daha yeni tamamen ek gıdaya geçmişken ne demek 13 aylık tuvalet eğitimi? Benim oğlum 18 aylık onu değiştirene kadar sırtımdan ter atıyor hangi çocuk bezi sever ki
ElfYgt EsraKerimm benim bildiğim 2 yaşta başlanıyor kasları gelismis oluyor. Yazılar falan okudum 9-15 ay arası tuvalet eğitimi diye merak ettim herkesten fikir alayım dedim. Zaten doktorla konuşmadan işin sağlık açısından olumlu olumsuz yönlerini öğrenmeden kalkisamam buna