Merhaba güzel anne
Okuyabildiğim kadar çoğu tartışmayı okuyorum tecrübe edindiğim konular varsa konuyla ilgili fikir beyanında bulunuyorum ama yoksa da laf olsun diye yazıp kafa karıştırmıyorum. Ve bu postu Yazma amacım: Şimdi üzerine titrediğin kız çocuğunun ileride ‘sırf bebeğimle kendi başıma yaşamaya imkanım yok‘ diye kocası tarafından ezilip hor görülüp şiddet gördüğü halde evliliğini devam ettirmek zorunda kalmaMAsı için! Kendimi, naçizane fikrimi belirtmek konusunda zorunlu hissettim çünkü o kadar çok fiziksel, psikolojik ya da duygusal şiddete maruz kalan eş postu okudum ki ve bunların hemen hemen hepsinin “imkanım olsaydı bebeğimi de alır bi dakika Bu adamın yanında durmazdım; ama ne yapayım😔” diye serzenişleri ya da “Gidecek yerim yok, kendi param yok ama evliliğim de Çok kötü, bebeğim var ne yapmam lazım“ diye yakarışları😔
öncelikle yanlış anlaşılmasın söylediklerim. Bende bir kız evladı annesiyim.
Ataerkil toplumuz. Erkek evlatlarımız zaten ev geçindirmek için illaki bi işin ucundan tutacak bu konu ayrı ama kızlarımızı da Lütfen iş sahibi yapalım güzel anne 💪🏼Kendi ayakları üzerinde durabilen hanımlar olsunlar ki sırf maddi imkanı yok diye istemediği, şiddetin her türlüsüne maruz kalıp, susup, ‘Bebeğimle gidecek yerim yok’ diye çaresiz kalmasın. Belki şu an sende üzülerek söylüyorum ki bu hanımlardan birisin😔 ( keşke birşeyleri değiştirecek gücüm olsa) Evet konu toplum olarak kanayan yaramız. Bu bi anne platformu. Çok sayıda anneye ulaşıyor. Bir kişinin hayatına Etki edebilirsem ne ala. Erkek annesi iseK evlatlarımızı; Hanımlarını ezmeyen, Şiddet göstermeyen insanlar olarak yetiştirecek ama kız annesi isek de evlatlarımıza; İlk önce kendi ayakları üzerinde durabilmeyi öğreteceğiz, Bir erkeğe sırtını yaslamadan nasıl yaşanır onu öğreteceğiz. Şimdi kız bebeklerimize bakalım ayağını dikişler acıtmasın diye çorabını, Dikişler cildini tahriş etmesin diye çıtçıtlı badisini tersten gidydiriyoruz ve daha neler neleerrr! Örnekler uzar gider. Neden? Çünkü canımızdan can kanımızdan kan Biricik çocuğumuz. Bir tane de olsa beş tane de olsa hepsinin yeri sevgisi ayrı. anneyiz evladımız her şeyin üstünde. İşte Şimdi Bir düşün! böyle üzerine titrediğimiz biricik evladımızın İleride kocasından dayak yediğini. Şimdi pamuklara sardığımız biriciğimizin Kocası tarafından ezilip itilip kakıldadığını.( Daha çok şey yazılır maalesef.) Hiç birimiz ASLA istemeyiz. Benim naçizane fikrim eğer ki kızlarımız kendi ayakları üzerinde dururlarsa yıllarca bunları çekmek zorunda kalmazlar. Hem kendileri çekiyorlar hemde maalesef evlatları. Bilmiyorum nasıl anlaşılacağım. Ama niyetim kendi kızımın eğitimi için sonuna kadar arkasında olacağım. Helalinden kazanacak Ne iş yaparsa kabulüm. Rabbim nasip Etsin🙏🏻 Kendi parasını kendi kazansın. Kendi ayakları üzerinde dursun. Ve Güzel anne seninde kızını bir iş, bir meslek, bir zanaat sahibi yapman dileğim. 🙏🏻Herkes evladının hayatını garanti altına almak ister kimi mal mülk bırakır kimi de sağlam bir karakter. İkisi aynı anda olabiliyorsa diyecek söz yok ama Mal mülk bir yana biz evlatlarımızın hayatını sağlamlaştıralım💪🏼 Her daim dik dursunlar. Ben çiftçi kızıyım. Çocukluğumdan beri Her türlü zorlu işte çalıştım çalışırımda. hala da çalışıyorum. Oturduğum yerden ahkam kesmiyorum yani. Bayanlar istesin yeter. Ama bizler de anneleri olarak Kızlarımızın arkasında duralım. Onları istemedikleri şeyleri yaşamaya mecbur bırakmayacak şekilde donatalım. Konu evet çok derin. Çok yerinden tutulup çekiştirilip tartışılır. İyi niyetli isen iyi niyetimi anlarsın, iyi tarafından tutarsın. İyi kalpli güzel anne. Ben Sadece temenni de bulundum. Evladınla sağlıklı günler dilerim.🙏🏻