Rana-2004 evet spiralle hamile kalan arkadaşım var ama doğum kontrol hapıyla korunup hamile kalan arkadaşımda,hatta 3 aylık,aylık iğne kullanıp hamile olan bile okudum happymom da.ve inanmazsın belki face de üye olduğum bi grupta bayan tüplerimi bağlatmıştım şuan hamileyim diye post açmıştı.Hiç birinin yüzde yüz koruma garantisi yok.çünkü bazı şeyler bizim dışımızda ,allahın ol demesi ile oluyor. ben spirali taktırıken “allahım ben tedbirimi aldım,taktir senindir” dedim hiç unutmam.çünkü iki çocuğum peş peşe olmuştu.o dönemlerde.Ama ben 11 yıl boyunca çok memnun kaldım.şayet 6 ay,1 yıl fazla kanama sizi rahatsız etmeyecekse,adet günlerinizin uzaması sizi rahatsız etmeyecekse, arada gördüğünüz lekelenmelerden rahatsız olmayacaksanız benim nazarımda en güzel korunma yöntemi diyebilirim. bu saydıklarım 6 ila bir yıl kadar oluyor ama.sonrasında vucud alışınca düzene giriyor. adet süreniz hariç tabii(misal benim normal de 4 gün ama spiralle 7 bazen 8 günü buluyordu.)ilk aylar kanama çok yoğun .11 yıldan sonra çıkarttım 6 ay sonra hamile kaldım şuan 4 aylık bebeğim var. 35 günlükken yine taktırdım spiral.