Ağlamasın diye istediğini yapmamalısınız. Ağlayarak söylediğinde seni anlayamıyorum. Ağladığında fikrim değişmiyor. Ağladığın için istediğini yapamam gibi sakince konuşablirsiniz. Eğer çok zarar vermeyecek bir durum ve evet yapablirim sorun olmaz dediğiniz bir konuysa. Önce sakinleşip ağlamayı bırakmalısın ve bana iatediğini sakince söylemelisin yoksa seni anlayamam ve yapamam. Diyeblirsiniz. Çocuklar bu davranş karşısında daha şiddetli ağlayablir. Sakin olmalı ve onun da sakinleşmesini beklemelisiniz. Sarılablirsiniz veya su ister misin haydi yüzünü yıkayalım sakinleşelim gibi konuşablirsiniz. İstedğini sakince belirttiğinde evet şuan seni daha iyi anlıyorum sakince söyledğin için teşekkğr ederim. Buna izin veriyorum ama kesnlikle ağladığn için değil sakince ve güzelce istediğin ve bu durumun sana zarar vermeyeceğini bildiğim için diye altını çizerseniz bir dhaki sıkıntıda daha kolaylıkla kabullenecektir 😊
Çocuğnuz kendliğinden sakin ve güzelce bir şey istedğinde bunun altını çizerek çok mutlu olduğunuzu söyleyeblirsiniz. Akşam eşiniz geldğinde veya tanıdıklarnızın yanında bu davranışjnı anlatarak aferin diyeblirsiniz 😊
Çocuk küçük ne anlar demeyin. Öyle akıllılar ki maşallah hepimizi parmaklarında oynatıyorlar. 😊