Selamlar tecrübeli güzel anneler 🥰
Bebeğim 2.5 aylık. 2. Ayına kadar memede uyudu herşey çok iyiydi uyku ile ilgili. sonra uyku sorunlarımız başladı. Bebeğim gündüz uykularına çok direniyor ve kolik bir bebek diye sallama ile destekledim ve bu şekilde gündüz uyutabildm. Bebeğim bir haftadır memede uyumayı da bırakınca komple sallamaya geçtik başka hiç bir şekilde uyumadı. Bende kendimce araştırdım ve bebeklerin uykuya geçiş anında herhangi bir desteğinin olmaması ileride tamamen desteksiz uykuya geçişi kolaylaştırdığonı öğrendim. Yani bebeğim sallanmadan uyuyamayacağını düşünüyor ben onu sallıyorum ve uyku sinyalini veriyorum. Daha sonra göz kapakları küçğlünce sallamayı durdurup kendi kendine uykuya geçmesini bekliyorum, uyuyor. İki gün bu yöntemi denedim başarılı olduk. Hatta gece uyku süreleri memede uyumaya göre uzadı.
Gel gelelim bebeğim bugün tekrar memede uyumaya başladı. 1 hafta önce ne yapsam memede uyumayan çocuk bugün sürekli memede uyudu özel bir çaba harcamadığım halde.
Şimdi sizlere sorum şu. Sizce memede uyumaya devam mı edelim yoksa sallanarak uyutma yöntemini mi uygulayalım. Memede uyutma uzmanlara göre zor bırakılan bir uyku desteği. Sallanarak uyutma ile ilgili de dışarıya gezmeye vs gitsem sıkıntı yaşarmıyım diye düşünüyorum.
Bebeği memede uyuyan 1 yaşına yakın anneler bebeğiniz gece kaç kere uyanıyor? Sallanarak uyuyan anneler sizin bebekleriniz kaç kere uyanıyor her seferinde sallanma mı talep ediyorlar?
Umarım kafa karışıklığıma çare olursunuz şimdiden çok teşekkürler.