Enesin_Annesi ben bir kaç gönderi önce yazmıştım onu kopyalıyorum şuan aralara yaptıklarımıda yazarak ☺️
4-5çeşit yöntem var biri o ağlamalı dediğiniz, ağlamasına imkan tanıyıp tek başına bırakıp öyle öyle alıştırılıyor, biri şş-pat yöntemi yatağına yatırıp şş-pat ile uyutmaya çalışıyorsunuz çok huysuzlanırsa alıp sakinleştirip tekrar devam, biri sandalye yöntemi yanında başlayıp kademe kademe uzaklaşıyorsunuz , diğeri yatır kaldır yöntemi. Bende bunu uyguladım ilk gece 2,5 saat sürdü pes etmedim. Belki 100 kez sakinleştirip yerine koymuşumdur kollarım kopmuştu. 2. Gece 1,5 saat sürdü azala azala 5-5 gün uğraştırıcı oldu bu şekilde. Tabi bide gündüz uykuları var, ayına göre kaç uyku olmalı be kadar süreli uyumalı bunlara dikkat etmek lazım. Bu yöntemlerim yabancı isimleri var ben çok basit olarak anlattım şuan, öncesinde rutinler olmalı, pijama banyo masal vs, mesela benim kızım emziği sadece uyku geçişinde kullanıyor yani emzik bizde uyku arkadaşı, uyku vakti gelince alt değiştirip pijama giyiyoruz böylece pijamayı beyninde uyku çağrısı olarak kodlamasını sağlıyorum, emzikte aynı görevde. hangi yöntem olursa olsun öncelikli olan şey desteksiz uyuması. Yani sallama, memede uyuma vs olmaması lazım. Sallamaya karşıyım mesela, zararları inanılmaz fazla bi nevi bayılma hali. Önce desteksiz uykuya geçişi sağlayayıp sonra düzen oluşturulmalı. Herkes kendi çocuğunu daha iyi tanır benimki memede uyuyordu önce onu hallettim sonra gündüz uykularından başladım biraz ayrıntılı bi durum ne kadar anlatsam eksik kalcak kabataslak bu şekilde bişeyler. Bebeğiniz uykuyu çok sevecek güzel bi başlangıç olabilir. Kendinize ve bebeğinize inanın , başarırsınız. Mutlu anne= mutlu bebek 😍