Guligul her gün bebeğinize özel küçük ve taze öğünler yapmanız lazım. İlk zamanlar denemek için bir besini ; mesela patates (buharda , haşlama) pişirerek ezerken de varsa eğer az bişey anne sütüyle hem besini rahat benimsemesine yardımcı olursunuz hem de aynı zamanda tadım yaptırmış olursunuz. İlk zamanlarda sulu olarak başlamanız en doğrusu , püre de yapabilirsiniz ama ben ilk püre yaptığım için şuan sulu şeyleri yemiyor püreden ziyade daha sulu tercih edebilirsiniz. İlk çorbası sebze çorbası tercih edebilirsiniz , denediğiniz ürünlerde herhangi bir reaksiyon göstermemiş ise patates , havuç , kabak , Pırasa , soğan bunları karıştırıp bir çorba yapabilirsiniz . Bir çay bardağı yeterli gelecektir ilk zamanlarda. Eğer ki sadece bir kaşık yediyse ve tekrar verdiğiniz de kabul etmiyorsa zorlamayacaksınız, kalan çorbayı maalesef daha sonra bebeğinize vermenizi tavsiye etmem , daha bünyeleri zayıf ve bağışıklık sistemleri gelişmiş olmadığı için bizim gibi bakterileri sindiremeyebilirler o yüzden her öğünü için taze vermeniz bence daha uygun olur. Kalanı siz kendiniz tüketebilirsiniz . Eline verdiğiniz şeyleri daha yiyebilecek ayda değil ama tutma yetisi geliştiyse güvenli olması açısından meyve sebze emzikleri var onlara koyup emmesini sağlayabilirsiniz ya da koparamayacağı şeyleri verebilirsiniz ( soğan , elma olabilir mesela). Blender kullanmanız pütürlü şeyleri yutamayacağı için faydalı olur ama çatal ile de pütür kalmayacak şekilde ezerseniz oda olabilir. İlk başlarda siz yemeğe oturdukça mama sandalyesine oturtarak beraber yemeğe oturulması gerektiği aşinalığı oluşur hemde sizle beraber tadımlık öğünleri verirsiniz. Yani siz kaç öğün yiyorsanız oda aynı şekilde o kadar öğün beslenebilir. Yumurta sarısı ek gıdaya başladığınız andan itibaren (+6) verebilirsiniz , ben peynir olarak lor ve labne tercih ediyorum beyaz peynir daha tüketmiyor ama zararı var mi bilmiyorum , tuzsuz ve daha organik olduğu için ben loru kendim yapıyorum bazen de labne yapıyorum yoksa en güvenilir markalardan tedarik ediyorum. Labne ve lor dediğim gibi yapılabildikleri için ve tuz oranı az oldukladı için tercih ediliyor , gerekli kalsiyumu da böylelikle almış oluyorlAr. Katı gıdaya başlamış oluyorsunuz aslında ama demek istediğiniz sert yemeklerse yavaş yavaş aşama aşama geçeceksiniz 8. Ayla beraber hafif pütürlü vermeye başlayabilirsiniz mesela . Mama sandalyesinin amacı yemek vakti geldiğini anlaması amacıyla var onun dışında kullanılması bence mantıklı değil. O yüzden yemek yiyeceği süre boyunca durmasında bence bir sakınca yok. Eğer anne sütü almıyor ve mama+ek gıdaysa doğru olan nasıldır bilmiyorum ama başlıca sanırım mama alması gerekiyor o yüzden mama yedirip belirli bir zaman geçtiğinde (acıkma süresi yaklaşınca) ek gıda verebilirsiniz. Mama ile ilgili pek bilgim yok o yüzden fazla bişey demeyeyim yanlış yol göstermeyim. Bebek işi meziyetli inşallah vaktinizi ayırabilirsiniz 🙏🏻