Evlatkokusu234 Merhaba benim de oğlum prematüre 33 haftalık doğdu şuan 12 aylık yaşına 3 gün kaldı düzeltilmiş ise 10.5 aylık. Benimde oğlumun motor gelişiminde gerilik vardı. Mesela hala yüzüstüyken dönemiyor ama sağ sola dönebiliyor. Desteksiz 8 aylıkken oturmaya başladı. Ayaklarının üstüne basamıyordu biz denedikçe katlanıyodu ayakları. Çocuk doktorumuz prematüre yenidoğan yoğun bakım uzmanı ve her ay düzenli kontröllere gidiyoruz. Durumun normal olduğunu geriden takip ettiğini söylerdi hep. Ama içim asla rahat değildi. Bizi nöroloji doktoruna yönlendirdi bütün testler yapıldı ve herhangi bir sorun çıkmadı. Konulan teşhis bebeğiniz biraz tembel zamanla ve biraz da geriden takip ederek yapıcak demişti. 10 aylıkken ayaklarının üstüne basmaya başladı. Şuan emeklemiyor mesela hala. Ellerinden tutunca yürüyor. Ama desteksiz tek başına duramıyor bir yerden tutunup kalkamıyor. Yaşına 3 gün kaldı. Acaba ne zaman yürür diye durup düşünüyorum. Prematüre annesi olmak çok zor gerçekden. Oğlumda sizin dediğiniz gibi baba, anne, dede , del del diyebiliyor. Alkış, by by, çak, cici, cee ee yapabiliyor. Oyuncak olarakda doktorumuza sormuştum gelişimi için napabilirim nasıl eğitici oyuncaklar alabilirim diye çok fazla oyuncak olmasın daha çok anlatıp konuşabilceğiniz göz teması kurup nesneleri tanıyabilceği kartlar kitaplar önerdi. Ve motor ve beyin gelişimi için ahşap oyuncaklar. Ayrıca sesli hikaye kitapları satılıyot ebebekde onlardan aldım. Birde aktivite masası. Aklıma gelen bunlar belki işinize yarar. Bide bi yakınım tavsiyesi ile 1 yaş ve üstü bebekler için kurumayan organik oyun hamuru, birde kalın leke tutmayan keçeli kalem sipariş ettim. Dokturumuzda ilk önce vururarak sonra bilinçsiz karalamalar yaparak başlar. Böyle böyle çizimlerler beyin gelişimini destekler dedi. Gelmesini bekliyorum. Ara ara yaptığı şeyleri yapmaması yada tekrar etmemesi normal görünen bir durum olduğunu söylemişti. Bunun için bol bol tekrar ve sohbet edin demişti. Bu bebekde bir sorun olduğu anlamına gelmez demişti. Bizde de var çünkü aynı durum. By by yaparken bianda yapmamaya başlıyor. Sanki hiç bilmiyormuş gibi. Artık zorlamıyorum. Bu süreç benide çok yoruyor çünkü. Ve 1 aydır anne demiyor mesela. Belki 1 yada 2 kez demiştir. Bu her bebekde dönem dönem olan şeylermiş.