Zarifenur34 bebeğiniz uyuyorsa sarılık olmadıysa günde en az üç defa kaka yapıyor ve çişli bezleri 24 saatte toplam bir margarin kadar ağır ise, mızmız yada sürekli ağlamıyorsa, kucağınızda yada memede uyuyorsa, ilk fotoğrafı ile şimdiki hali arasında farkedilir fark varsa bebeğinizin kilo alımı gayet yolundaysa sütünüz yetiyor demektir. Memelerin yumuşak olması sütünüzün miktarını belirlemez. Bir bebek 12 saat memede kalsa bile memeler boşalmaz, bebek emdikçe süt üretimi devam eder ki emzirirken bitkin düşüp uykumuzun gelmesi de bunun ispatıdır. Bol su içip dinlenmelisiniz, aşırı stres ve “ay sütüm yetiyor mu azaldı mı” düşünceleri süt üretimini sağlayan hormona ket vurur, stresiniz kaygınız bebeğinize de yansır huzursuz olabilir.
Ayrıca rezene ve süt arttırıcı çaylar da süt üretimine katkı sağlamaz aksine bilimsel olarak ispatlanmış zararları vardır özellikle rezene ham maddesi emzirmeyle uyumlu değildir, nasıl ilaç kullanırken emzirmeyle uyumlu olmasına dikkat ediyorsak doğal diye bildiğimiz bitkilerin de ham maddelerini araştırıp öyle tüketmeliyiz.
Anneliğiniz hayırlı olsun keyifle sağlıkla büyütün 🧿🦋💙