Merhabalar psikoloğum otizmin başlangıcı olmaz bir çocuk otizmlidir ya da değildir. Bu gelişimsel bir bozukluktur adıyla seslendiğinizde tepki vermez, göz teması kurmaz, insanlarla ilişki kurmaktan hoşlanmaz, yaşıtlarıyla oyun oynamak istemez, öpmek sevmek gibi bahsettiğiniz dokunsal temastan hoşlanmaz. Bahsettiğiniz durumda otizmdir denemez. Tv telefon izletmeyi mutlaka azaltın, kelime çalışmalarına devam edin. Birlikte oyunlar oynayın bol bol hikaye okuyun konuşması da zamanla gelişecektir.